Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Identyfikacja i charakterystyka zachowań informacyjnych młodzieży w kontekście zjawiska dezinformacji w mediach społecznościowych. Projekt badań.

Tytuł:
Identyfikacja i charakterystyka zachowań informacyjnych młodzieży w kontekście zjawiska dezinformacji w mediach społecznościowych. Projekt badań.
Identification and characterization of youth information behavior in the context of the phenomenon of disinformation in social media. Research project.
Autorzy:
Sarzyńska, Paulina
Słowa kluczowe:
Dezinformacja, fake news, kompetencje informacyjne, media społecznościowe, młodzież, zachowania informacyjne.
Disinformation, fake news, information behavior, information competence, social media, youth.
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper focuses on the identification and characterization of youth information behavior in the context of the phenomenon of disinformation in social media. In recent years, disinformation has become a serious problem affecting the way young people receive and process information. The paper presents the phenomenon of disinformation, taking into account its key features and various forms of classification. Then, social media was characterized, taking into account real examples of disinformation. The social group of young people was presented by presenting their informative behavior in social media. Then, the current theses and research statements in the context of young people and disinformation were analyzed. The work also includes a research project with a questionnaire designed for the age group of 12-18 years. The main aim of the study is to understand how young people search for, evaluate and interpret information in the digital environment and how they react to disinformation. Ways to fight disinformation were also presented, emphasizing the importance of dedicated education aimed at school-aged youth.

Praca koncentruje się na identyfikacji i charakterystyce zachowań informacyjnych młodzieży w kontekście zjawiska dezinformacji w mediach społecznościowych. W ostatnich latach dezinformacja stała się poważnym problemem, wpływającym na sposób, w jaki młodzi ludzie odbierają i przetwarzają informacje. W pracy przedstawiono zjawisko dezinformacji uwzględniając jej kluczowe cechy oraz różne formy klasyfikacji. Następnie scharakteryzowano media społecznościowe z uwzględnieniem realnych przykładów dezinformacji. Przybliżono grupę społeczną młodzieży z przedstawieniem ich zachowań informacyjnych w mediach społecznościowych. Następnie przeanalizowano dotychczasowe tezy i twierdzenia badawcze w kontekście młodzieży wobec dezinformacji. Praca obejmuje również projekt badawczy z zaprojektowanym kwestionariuszem ankiety dla grupy wiekowej w przedziale 12-18 lat. Głównym celem badania jest zrozumienie, w jaki sposób młodzi ludzie poszukują, oceniają i interpretują informacje w środowisku cyfrowym oraz jakie są ich reakcje wobec dezinformacji. Przedstawiono również sposoby walki z dezinformacją, podkreślając jak ważna jest dedykowana edukacja skierowana do młodzieży w wieku szkolnym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies