Tytuł pozycji:
Marketing medyczny w gabinecie medycyny estetycznej – aspekty prawne i praktyczne
Marketing medyczny to narzędzie kreujące szanse i zagrożenia. Umożliwia pozyskiwanie nowych pacjentów oraz generuje zyski dla podmiotów wykonujących usługi z zakresu medycyny estetycznej. Może on również stwarzać zagrożenia wynikające z nieznajomości obowiązujących przepisów prawa, chęci zysku i asymetrii informacji. Podmiot wykonujący zabiegi z zakresu medycyny estetycznej powinien wdrażać działania edukacyjne, które przyczyniają się do zwiększenia świadomości społecznej w zakresie wykonywanych w placówce procedur. Funkcja perswazyjna marketingu medycznego nie może być wykorzystywana do zwiększenia popytu na dany zabieg. Jest to niezgodne z ustawą o działalności leczniczej i kodeksem etyki lekarskiej. Lekarz powinien pamiętać o podmiotowości każdego pacjenta. W procesie leczniczym uwzględniać aspekty psychologiczne wpływające na chęć skorzystania z zabiegów oraz dobro pacjenta.
Medical marketing is a tool that creates opportunities and threats. It enables the acquisition of new patients and generates profits for entities providing services in the field of aesthetic medicine. It may also cause risks resulting from ignorance of applicable law, profit and asymmetry of information. The entity performing treastments in the field of aesthetic medicine should implement educational activities that contribute to increasing public awareness of the procedures performer in the facility. The persuasive function of medical marketing can not be used to increase demand for a given treatment. This is inconsistent with the act on medical activity and the code of medical ethics. The physician should remember about the subjectibity of each patient. In the treatment process, take into account psychological aspects affecting the willingness to benefit from treatments and the good of the patient.