Tytuł pozycji:
Konta podróżnicze na Instagramie jako współczesne przewodniki turystyczne
- Tytuł:
-
Konta podróżnicze na Instagramie jako współczesne przewodniki turystyczne
Travel accounts on Instagram as contemporary travel guides
- Autorzy:
-
Hrycko, Katarzyna
- Słowa kluczowe:
-
przewodnik, podróżowanie, podróż, turystyka, turysta, turystyka wizualna, podróżnik, wyobraźnia turystyczna, fotografia, Instagram, obrazy, media społecznościowe, aplikacja, hasztagi, konta podróżnicze, posty na Instagramie
guide, travel, travel, tourism, tourist, visual tourism, traveller, travel imagination, photography, Instagram, images, social media, app, hashtags, travel accounts, posts on Instagram
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The thesis focuses on examining whether travel accounts on Instagram can be called contemporary travel guides. It is divided into a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, I refer to the history of travel, the first travellers and the definition of a travel guide. The issue of photography and the tourist imagination, which are closely related to Instagram, is also addressed. I then move on to social media, its history and the function of Instagram. The practical part focuses on the study, which was conducted in the form of an interview. A group of respondents was collected who have a travel account on Instagram and I divided them into those who have experience working in tourism or have a tourism background and a group who have no experience and no professional background and have set up an account as a hobby.
Praca skupia się zbadaniu czy konta podróżnicze na Instagramie można nazwać współczesnymi przewodnikami turystycznymi. Została ona podzielona na część teoretyczną oraz praktyczną. W części teoretycznej odnoszę się do historii podróżowania, pierwszych podróżników oraz definicji przewodnika turystycznego. Zostaje poruszona również kwestia fotografii i wyobraźni turystycznej, które są ściśle związane z Instagramem. Następnie przechodzę się do mediów społecznościowych, ich historii i funkcji Instagrama. Część praktyczna skupia się na badaniu, które zostało przeprowadzone w formie wywiadu. Została zebrana grupa respondentów, która posiada konto podróżnicze na Instagramie i podzieliłam je na osoby, które posiadają doświadczenie w pracy w turystyce lub mają wykształcenie turystyczne oraz na grupę, które nie posiada doświadczenia oraz wykształcenia zawodowego i założyła konto w celach hobbystycznych.