Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Związki między reklamowaniem hazardu a rozwojem zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego

Tytuł:
Związki między reklamowaniem hazardu a rozwojem zaburzeń uprawiania hazardu w świetle przeglądu systematycznego
Links between gambling advertising and the development of gambling disorder in the light of a systematic review
Autorzy:
Barszczak, Sara
Słowa kluczowe:
Hazard, Reklamowanie hazardu, Profilaktyka zaburzeń uprawiania hazardu, Hazard wśród dzieci i młodzieży, Oddziaływanie reklam hazardowych
Gambling, Gambling advertising, Prevention of gambling disorder, Gambling among children and adolescents, Impact of gambling advertising
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of the theoretical part of this thesis is to present the subject of gambling and the disorder which arises as a result of gambling, as well as to present preventive measures which limit the availability of games of chance and to show interventions aimed at preventing gambling. The legal aspects of gambling in Poland and basic theoretical information on prevention are also described. The research part of the study aims to examine the relationship between gambling advertisements and the development of gambling disorders among children and adolescents using a systematic review method. Based on the research findings, recommendations have been formulated for implementers of gambling prevention programmes.

Celem części teoretycznej niniejszej pracy jest przybliżenie tematyki hazardu oraz zaburzenia, które powstaje w wyniku jego uprawiania, a także przedstawienie działań profilaktycznych, które ograniczają dostępność do gier losowych oraz ukazanie oddziaływań zmierzających do zapobiegania uprawiania hazardu. Opisane zostały również prawne aspekty związane z hazardem w Polsce oraz podstawowe teoretyczne informacje dotyczące profilaktyki. Część badawcza pracy zmierza do zbadania związków między reklamami hazardowymi a rozwojem zaburzeń uprawiania hazardu wśród dzieci i młodzieży z wykorzystaniem metody przeglądu systematycznego. Na podstawie uzyskanych wyników badań sformułowano rekomendacje dla realizatorów programów profilaktycznych w zakresie uprawiania hazardu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies