Tytuł pozycji:
Zabawa w procesie kształtowania poczucia własnej wartości wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym
The subject of this thesis was the considerations regarding the significance of play in shaping the self-esteem of children in early school age. To answer the posed problem, research was conducted using the diagnostic survey method. The following thesis consists of a theoretical part, research analysis and a collection of play activities for working on a child's self-esteem. The first part of this study presents a theoretical analysis of the concepts of "self-esteem" and "play." In the next part of the thesis, an analysis of the conducted research is carried out, conclusions are drawn from the presented results and suggestions for play activities to be used in the process of shaping children's self-esteem were provided.
Tematem niniejszej pracy były rozważania dotyczące znaczenia zabawy w procesie kształtowania poczucia własnej wartości dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W celu udzielenia odpowiedzi na postawiony problem, przeprowadzono badania, w których wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego. Poniższa praca składa się z części teoretycznej, analizy badań oraz zbioru zabaw do wykorzystania w pracy nad poczuciem własnej wartości dziecka. W pierwszej części tej pracy ukazano analizę teoretyczną zagadnień „poczucia własnej wartości” i „zabawy”. W kolejnej części pracy dokonano analizy przeprowadzonych badań, przedstawiono wnioski z zaprezentowanych wyników oraz zamieszczono propozycje zabaw do wykorzystania w procesie kształtowaniem poczucia własnej wartości dzieci.