Tytuł pozycji:
THE PERCEPTION OF THE MARKETING COMMUNICATION OF FMCG COMPANY IN SOCIAL MEDIA BY CONSUMERS FROM POLAND AND UKRAINE
Komunikacja marketingowa w mediach społecznościowych stanowi jedno z podstawowych narzędzi promowania produktów w kontekscie możliwości satysfakcjonowania pojawiających potrzeb konsumentów. Praca podejmuje próbę systematyzacji wiedzy z zakresu komunikacji marketingowej przez media społecznościowe w branży FMCG. Na podstawie przeprowadzonych badań empirycznych, starano się ustalić w jaki sposób takie działania są postrzegane przez konsumentów w wybranej branży z dwóch odmiennych kulturowo rynków. Do realizacji celów wykorzystano źródła wtórne (analiz literatuty podmiotu) oraz źródło pierwotne (własne badania ankietowe na terenie Polski i Ukrainy). Wyniki przeprowadzonego badania wskazują, że komunikacja marketingowa w mediach społecznościowych oddziałuje na decyzje nabywcze większości konsumentów. Jednak jej znaczenie dla konsumentów z Polski i Ukrainy jest różne.
Marketing communication in social media is one of the basic tools for promoting products in the context of the possibility of satisfying the emerging needs of consumers. The work attempts to systematize knowledge in the field of marketing communication through social media in the FMCG industry. On the basis of empirical research, an attempt was made to determine how such activities are perceived by consumers in a selected industry from two culturally different markets. To achieve the goals, secondary sources (analyzes of the subject's literature) and a primary source (own questionnaire research in Poland and Ukraine) were used. The results of the study show that marketing communication in social media influences the purchasing decisions of the majority of consumers. However, its importance for Polish and Ukrainian consumers is different.