Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Media narrative as a Russian propaganda tool : the "Yellow Vests" revolution in France as presented in network reports of Russian propaganda media

Tytuł:
Media narrative as a Russian propaganda tool : the "Yellow Vests" revolution in France as presented in network reports of Russian propaganda media
Narracja jako narzędzie rosyjskiej propagandy : rewolucja "żółtych kamizelek" w relacjach sieciowych rosyjskich mediów propagandowych
Autorzy:
Piechota, Grażyna
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
Francja
rewolucja "żółtych kamizelek"
protesty polityczne
"Yellow Vests"
political protests
media społecznościowe
social media
Russian propaganda media
France
rosyjskie media propagandowe
Język:
polski
ISBN, ISSN:
05550025
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Artykuł dotyczy oddziaływania propagandowego narracji kreowanej podczas protestów politycznych. Zrealizowane badania prezentują aktywność rosyjskich mediów propagandowych podczas rewolucji "żółtych kamizelek" we Francji. W analizie ilościowej potwierdzono przyjętą hipotezę, że tworzenie narracji propagandowej nie musi opierać się na kreowaniu "fake newsów" i "trollingu" czy działaniach dezinformacyjnych, jakie zwykle są domeną ingerowania Federacji Rosyjskiej w bezpieczeństwo informacyjne państw trzecich. Skutecznie realizowana propaganda może polegać na intensywnym relacjonowaniu wydarzeń, które budują narrację sprzyjającą wypełnianiu celów propagandowych. Badania potwierdziły istotną rolę mediów społecznościowych używanych jako kanał "opowiadania" o protestach politycznych i wzmacniających zjawiska cyberpolaryzacji. Dzięki tworzeniu sieciowych enklaw deliberacji podtrzymywane jest zainteresowanie protestem, zwiększane są zasięgi udostępnianych informacji oraz aktywizowane antagonizmy pomiędzy grupami społecznymi.

The article concerns the propagandist influence of the media narratives created during political protests. The results of research carried out during the "Yellow Vests" revolution in France, present the activity of Russian propaganda media. The quantitative analysis confirmed the hypothesis that the propaganda narrative does not have to involve creating fake news and trolling, or disinformation activities that are usually the domain of interference of the Russian Federation in the information security of third countries. Instead, effectively implemented propaganda can take the form of an intensive coverage of events that builds a narrative fostering the fulfillment of propaganda goals. The article shows the important role of social media used as a channel of "telling" stories about political protests, to strengthen the phenomenon of cyberpolarisation. Creating the network enclaves of deliberation effectively sustains interest in the protest, increasing the range of information about it and activating antagonisms between social groups.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies