Tytuł pozycji:
Mowa ruchów : o dezintegracji cielesnego doświadczenia widza w percepcji tańca zapośredniczonego przez medium filmu
- Tytuł:
-
Mowa ruchów : o dezintegracji cielesnego doświadczenia widza w percepcji tańca zapośredniczonego przez medium filmu
Language of movement : the disintegration of the viewer’s bodily experience in the perception of dance mediated by the film medium
- Autorzy:
-
Nabokina, Anastasia
- Data publikacji:
-
2017
- Wydawca:
-
Wydawnictwo Edukacyjne
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to describe the structure of the expression of dance, as well as reflec-tions about the experience of dance in the theater and his experience on the screen. For the anal-ysis are used M. Merleau-Ponty's conception of perception and A. Friedberg's description of audiovisual culture, as well as neurophysiological perspective and point of view theorists of dance. The considerations supported by analysis of "Swan Lake", "Smoke" and "Place" by Mats Ek lead to a conclusion about the disintegration of the experience of dance presented by the medium of film.
Celem artykułu jest opisanie struktury ekspresji tanecznej, a także rozważania dotyczące do-świadczenia tańca w przestrzeni teatru oraz jego odbioru filmowego. Fenomenologiczne ujęcie percepcji M. Merleau-Ponty’ego zostaje zestawione z koncepcją kultury audiowizualnej A. Friedberg, a także perspektywą neurofizjologiczną oraz punktem widzenia teoretyków tańca. Rozważania poparte analizą "Jeziora łabędziego", "Smoke" oraz "Place" Matsa Eka pozwalają sformułować wniosek o dezintegracji doświadczenia tańca w odbiorze filmowym.