Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak ewoluował sposób przedstawiania kobiety? Porównanie wizerunku kobiety na podstawie stereotypów płciowych w reklamie prasowej w latach 1970-1980 i 2010-2020 na przykładzie magazynu „Kobieta i Życie”

Tytuł:
Jak ewoluował sposób przedstawiania kobiety? Porównanie wizerunku kobiety na podstawie stereotypów płciowych w reklamie prasowej w latach 1970-1980 i 2010-2020 na przykładzie magazynu „Kobieta i Życie”
How has the way women are portrayed evolved? Comparison of the image of a woman based on gender stereotypes in press advertising in the years 1970-1980 and 2010-2020 on the example of the magazine „Kobieta i Życie”.
Autorzy:
Gostek, Nikola
Słowa kluczowe:
kobieta, stereotypy płciowe, prasa kobieca, reklamy, „Kobieta i Życie”
woman, gender stereotypes, women's press, advertisements, „Kobieta i Życie”
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Gender stereotypes have been a popular tool in advertising for years. Their use can be positive or negative. They were used in advertisements in the years 1970-1980, when the advertising industry was booming in the Polish women's press, and in the years 2010-2020, when they were already an indispensable part of all mass media. Women are one of the most stereotyped social groups. The following work consists in analyzing advertisements from the years 1970-1980 and 2010-2020 and indicating what stereotypes about women were used in these decades. Its aim is to show how the way of presenting the image of a woman in advertisements published in the magazine "Kobieta i Życie", the oldest title of women's press in Poland, has changed.

Od lat w reklamach popularnym narzędziem są stereotypy płciowe. Wykorzystanie ich może mieć pozytywny lub negatywny wydźwięk. Korzystano z nich w reklamach w latach 1970-1980, kiedy przemysł reklamowy przeżywał swój rozkwit w polskiej prasie kobiecej, a także w latach 2010-2020, kiedy były już nieodzowną częścią wszystkich mass mediów. Jedną z najczęściej poddawaną stereotypizacji grupą społeczną są kobiety. Poniższa praca polega na analizie reklam z lat 1970-1980 oraz 2010-2020 i wskazaniu, jakie stereotypy dotyczące kobiet były wykorzystywane w tych dekadach. Jej celem jest przedstawienie, w jaki sposób zmienił się sposób prezentowania wizerunku kobiety w reklamach ukazanych na łamach magazynu „Kobieta i Życie”, czyli najstarszego tytułu kobiecej prasy w Polsce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies