Tytuł pozycji:
The use of conversational human voice in social media brand communication in Japanese language with examples from selected Japanese brands
Niniejsza praca została poświęcona analizie elementów językowych conversational human voice (CHV, dosł. pol. konwersacyjny ludzki głos) w komunikacji japońskich marek w sieciach społecznościowych. W tym celu przeprowadzono badanie ilościowo-jakościowe, które objęło 480 wpisów w sieci społecznościowej Twitter, opublikowanych na oficjalnych na profilach czterech japońskich marek z branży modowej: UNIQLO, GU, MUJI i Yōfuku no Aoyama.Praca składa się z trzech rozdziałów, opatrzonych wstępem, zakończeniem, bibliografią, a także spisem tabeli oraz ilustracji.Rozdział pierwszy podzielony jest na dwie części. Część pierwsza przedstawia zagadnienie tone of voice w kontekście językoznawczym i brandingowym, sposoby jego klasyfikacji i rolę w budowaniu wizerunku marki. Część druga przedstawia zagadnienie conversational human voice, a także składające się na nie strategie komunikacji i poszczególne elementy językowe.Rozdział drugi przedstawia metodologię badania, a także marki, które zostały poddane analizie.Rozdział trzeci przedstawia wyniki badania i odpowiada na pytania badawcze. W części pierwszej omówione są poszczególne strategie i elementy conversational human voice, które są stosowane w komunikacji marek w języku japońskim. Część druga omawia korelację między stosowanymi przez daną markę elementami CHV a jej wizerunkiem.Wyniki badania sugerują, iż japońskie marki aktywnie wykorzystują elementy conversational human voice w swojej komunikacji w mediach społecznościowych, a wykorzystanie poszczególnych elementów konwersacyjnego stylu komunikacji koreluje z budowanym przez nie wizerunkiem.
The present thesis was conducted to analyse the linguistic elements of conversational human voice (CHV) in the communication of Japanese brands on social media. For this purpose, a quantitative-qualitative study was conducted, which included 480 posts from Twitter published on the official profiles of four Japanese fashion brands: UNIQLO, GU, MUJI and Yōfuku no Aoyama.The paper consists of three chapters, with an introduction, conclusion, bibliography, as well as a list of tables and illustrations.Chapter one is divided into two parts. The first part introduces the subject of tone of voice in a linguistic and branding context, its classification, and impact on branding. The secong part introduces the topic of conversational human voice, as well as the communication strategies and individual linguistic elements that comprise it.Chapter two presents the methodology of the study and discusses the brands that were chosen for the study.Chapter three presents the results of the study and answers the research questions. The first part discusses the communiction strategies and linguistic elements of conversational human voice that were used by Japanese brands in their communication on social media. The second part discusses the correlation between the CHV elements used by each brand and its brand image.The results of the study suggest that Japanese brands actively use elements of conversational human voice in their social media communication, and that the use of particular elements of conversational communication style correlates with the brand image they aim to build.