Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Illuzii" Ivana Vyrypaeva : poètika sozercaniâ

Tytuł:
"Illuzii" Ivana Vyrypaeva : poètika sozercaniâ
Ivan Vyrypayev’s "Illusions" : poetics of contemplation
"Иллюзии" Ивана Вырыпаева : поэтика созерцания
Autorzy:
Syska, Katarzyna
Data publikacji:
2023
Słowa kluczowe:
postdramatic theater
Ivan Vyrypaev
teatr postdramatyczny
teatr narracyjny
narrative theater
contemporary Russian drama
najnowsza dramaturgia rosyjska
Iwan Wyrypajew
Język:
rosyjski
ISBN, ISSN:
08696365
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://www.nlobooks.ru/upload/iblock/f76/ktfme22quqhjs9ygpbn2gkdizhcvfo3j.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Iwana Wyrypajewa można zaliczyć do przedstawicieli teatru narracyjnego w Rosji. Ponieważ dramaturg sam wystawia swoje sztuki, istnieje ścisły związek między poetyką jego tekstów a sposobem ich realizacji na scenie. Dramaty Wyrypajewa charakteryzuje zasada wzajemnego podważania elementów semantycznych i formalnych, które tworzą trudną do zracjonalizowania polifoniczną strukturę. Na przekór tej zasadzie, niniejszy artykuł stanowi próbę analizy sztuki "Iluzje" (2011) z wykorzystaniem metody close reading i przy zwróceniu szczególnej uwagi na strategie dyskursywne postaci oraz narratorów-performerów.

Ivan Vyrypaev can be considered a representative of narrative theater in Russia. Since the dramatist stages his plays himself, one can notice a close relationship between the poetics of the texts and the way they are staged. One of the characteristic features of Vyrypaev’s plays is the principle of the mutual undermining of semantic and formal elements that form a polyphonic structure that is difficult to comprehend rationally. This principle notwithstanding, an analysis is undertaken in the article of the play Illusions (2011) using the method of close reading, as well as paying special attention to discursive strategies of characters and narrators

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies