Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogy of spiritual (intelectual, mental, internal, moral) fatherhood (pedagogy of culture of fatherhood) in relation : a master - a follower

Tytuł:
Pedagogy of spiritual (intelectual, mental, internal, moral) fatherhood (pedagogy of culture of fatherhood) in relation : a master - a follower
Pedagogika ojcostwa duchowego : pedagogika kultury ojcostwa : mistrz-uczeń
Autorzy:
Tytko, Marek Mariusz
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
mental fatherhood
internal fatherhood
edukacja
pedagogy of culture
ojcostwo mentalne
ojcostwo wewnętrzne
university
teoria wychowania
pedeutologia
education
spiritual fatherhood
pedagogika
ojcostwo moralne
ojcostwo intelektualne
moral fatherhood
pedagogika kultury
pedeutology
ojcostwo duchowe
master-follower
intelectual fatherhood
mistrz-uczeń
theory of education
szkoła wyższa
pedagogy
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Linki:
http://pedkat.pl/images/czasopisma/po2/art16.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/32044  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The aim of this article is presentation some educational elements in relation between a master and a follower in example sphere of enseignement, especially in academic education in context of pedagogy of culture of spiritual fatherhood (pedagogy of intelectual fatherhood). The author in his article used philosophical methodology of content analysis of relation between a master and a follower in different cultural contexts. The main results of analysis. The author explains universal elements of upbringing in sphere of intelectual (moral, mental, internal) fatherhood in philosophical context and context of practical organization of education in different level of education. Original analysis shows the subject of general pedagogical concept in aspects connected with relations between a master and a follower (a student). The author describes different categories of spiritual (intelectual, moral, mental, internal) fatherhood in community: family's fatherhood, kin’s fatherhood, tribe's fatherhood, nation fatherhood, state fatherhood, religious fatherhood, cultural fatherhood, educational fatherhood. He presents relations between a master and a follower as the most important in process of education, especially on university level. He indicates on personal essential master's features, he shows new questions to theoretical solution, e.g. differency between spiritual fatherhood and matherhood in intelectual sphere. Limitations of results of analysis. Received results are a contribution to research of general pedeutological conception, results refers to relation between a master and a follower, mainly at the universities, in academic education. Practical implications. The results of analysis may be used to educational practice in academic youth education (teaching and upbringing of academic youth). Social implications. Results of analysis may be used to social life of academic communities. Originality of an article (new value). This article presents elements of educational conception from sphere of theory of education, it describes academic relation 'a master - a follower' in new light of pedagogy of culture.

Celem artykułu jest pokazanie niektórych elementów wychowawczych w relacji mistrz-uczeń na przykładzie sfery szkolnictwa, szczególnie w szkołach wyższych, uniwersytetach w kontekście pedagogiki kultury ojcostwa pedagogiki ojcostwa duchowego). Autor w swoim artykule użył filozoficznej metodologii analizy treści relacji pomiędzy mistrzem a uczniem w różnych kontekstach kulturowych. Główne wyniki analizy: w artykule wyjaśnia się niektóre uniwersalne elementy wychowania w sferze ojcostwa duchowego w kontekście filozoficznym i kontekście praktycznej organizacji edukacji różnych stopni. Analizy ukazują przedmiot ogólnej koncepcji pedagogicznej w aspektach związanych z relacjami mistrza i ucznia (studenta). Autor określa różne kategorie ojcostwa duchowego w społeczności (ojcostwo rodziny, rodu, plemienia, narodu, państwa, ojcostwo religijne, kulturowe, ojcostwo wychowawcze). Prezentowana jest relacja mistrzuczeń jako najważniejsza w procesie wychowania, szczególnie na poziomie wyższym (uniwersyteckim). Autor wskazuje na osobowe cechy istotne dla mistrza, ukazuje nowe kwestie do teoretycznego rozwiązania, jak np. różnica pomiędzy duchowym ojcostwem a duchowym macierzyństwem w sferze intelektualnej. Ograniczenia wyników analizy. Otrzymane wyniki są przyczynkiem do badań nad ogólną koncepcją pedeutologiczną, wyniki dotyczą relacji mistrz-uczeń głównie w uniwersytetach, szkołach wyższych. Implikacje praktyczne. Wyniki analizy można zastosować w praktyce wychowawczej w wychowaniu i kształceniu młodzieży akademickiej. Implikacje społeczne: Wyniki analizy można zastosować do życia społecznego wspólnot akademickich. Oryginalność artykułu (nowa wartość). Artykuł ukazuje elementy koncepcji edukacyjnej ze sfery teorii wychowania, opisuje akademicką relację mistrz-uczeń w nowym świetle pedagogiki kultury.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies