Tytuł pozycji:
The Portrayal of Lone Motherhood in Andrea Arnold’s Wasp & Fish Tank
Niniejsza praca bada wizerunek samotnego macierzyństwa we współczesnej Wielkiej Brytanii, zgłębiając jego wieloaspektową reprezentację na różnych platformach medialnych i w szerszym dyskursie społecznym. Jej celem jest pokazanie znaczenia wpływów politycznych, kulturowych i medialnych, które kształtują społeczne postrzeganie samotnych matek, oraz w jaki sposób filmy Arnold, jako reprezentatywne przykłady współczesnego kina brytyjskiego, przyczyniają się do kształtowania postrzegania samotnego macierzyństwa. Bada niuanse samotnego macierzyństwa przedstawione w „Wasp” i „Fish Tank”. Zagłębia się w strategie wizualne i narracyjne stosowane przez Arnold, aby podkreślić zmagania, aspiracje i złożoność problemów tych rodzin we współczesnym społeczeństwie.
This thesis examines the portrayal of lone motherhood in contemporary Britain, delving into its multifaceted representation across various media platforms and within the larger social discourse. The study scrutinizes the intersection of political, cultural, and media influences that shape public perceptions of lone mothers. The study delves into how Arnold's films, as representative examples of modern British cinema, contribute to shaping perceptions of lone motherhood. It explores the nuances of lone mother families characters depicted in Wasp and Fish Tank. It delves into the visual and narrative strategies Arnold employs to highlight the struggles, aspirations, and complexities of lone mother families in contemporary society.