Tytuł pozycji:
Perswazja w reklamach perfum
- Tytuł:
-
Perswazja w reklamach perfum
Persuasion in perfume advertisements
- Autorzy:
-
Kolbusz, Joanna
- Słowa kluczowe:
-
perswazja, techniki perswazji, reklama, multimodalność, perfumy, reklama podprogowa
persuasion, persuasion techniques, advertising, multimodality, perfumes, subliminal advertising
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tej pracy licencjackiej jest analiza technik perswazji w wybranych reklamach perfum.W części teoretycznej wyjaśnione są zagadnienia związane z perswazją, reklamą oraz multimodalnością. Przedstawiona zostaje definicja perswazji i jej pochodzenie etymologiczne, a następnie odniesienia do psychologii. Kolejnym elementem opisanym w rozdziale teoretycznym jest reklama, jej definicja, funkcje oraz techniki perswazji użyte w reklamach perfum. W tej części pracy licencjackiej zawarte jest również wyjaśnienie pojęcia multimodalności oraz jej elementów.Część praktyczna pracy zawiera analizę wybranych reklam perfum znanych na całym świecie marek, takich jak Versace, Gucci czy Yves Saint Laurent, w kontekście czterech głównych aspektów, a mianowicie: warstwy wizualnej, dźwięku, komponentu werbalnego (pisemnego) oraz mówionego.
This bachelor’s thesis offers an examination of persuasion techniques in selected perfume advertisements.In the theoretical part, issues related to persuasion, advertising and multimodality are explained. The definition of persuasion and its etymological origin are presented, followed by references to psychology. Another component described in the theoretical chapter is advertising, its definition, functions, and the persuasive techniques used in perfume advertisements. This bachelor’s thesis also includes an explanation of the concept of multimodality and its elements.The practical part of the work contains an analysis of selected perfume advertisements from globally renowned brands such as Versace, Gucci, and Yves Saint Laurent, in the context of four main aspects, namely: the visual layer, sound, verbal (written), and spoken components.