Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Postmodernism and the postmodern condition in Sion Sono’s Love Exposure.

Tytuł:
Postmodernism and the postmodern condition in Sion Sono’s Love Exposure.
Zatarcie granic. Społeczeństwo ponowoczesne i estetyka postmodernistyczna w filmie „Miłość obnażona” Siona Sono
Autorzy:
Siedlarczyk, Kacper
Słowa kluczowe:
Sion Sono, Miłość obnażona, postmodernizm, kino japońskie, społeczeństwo postindustrialne, ponowoczesność
Sion Sono, Love Exposure, Japanese cinema, postmodernism, post-industrial society, postmodernity
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Niniejsza praca ma na celu omówienie i analizę filmu Miłość obnażona (Ai no mukidashi, 2008) japońskiego reżysera Siona Sono z perspektywy estetyki postmodernistycznej, ze szczególnym uwzględnieniem problematyki właściwej dla społeczeństwa ponowoczesnego, wykształconego wraz z transformacją nowoczesnych struktur organizacyjnych. Przedstawiwszy profil twórczości Sono, autor pracy przystępuje do charakterystyki trzech dominujących we współczesnej kulturze „systemów sygnifikacji”: realizmu, modernizmu i postmodernizmu, celem wykazania, iż będący obiektem analizy film realizuje założenia trzeciego spośród wymienionych paradygmatów kulturowych. W części analitycznej wybrane elementy Miłości obnażonej zestawione zostają z paradygmatycznymi założeniami estetyki postmodernistycznej, mieszczącymi się na pograniczu teorii filmu, antropologii kulturowej, socjologii, literaturoznawstwa, kulturoznawstwa i filozofii. Analiza filmu została dodatkowo uzupełniona o diagnozę dorobku artystycznego reżysera.

This paper aims to discuss and analyse the film Love Exposure (Ai no mukidashi, 2008) by the Japanese director Sion Sono from the standpoint of postmodern aesthetics, with particular emphasis on issues specific to postmodern society, developed along with the transformation of modern organisational structures. Having presented the profile of Sono's work, the author proceeds to characterise the three "regimes of signification" dominant in contemporary culture: realism, modernism, and postmodernism, in order to demonstrate that the film in question aligns conceptually with the third of the aforementioned cultural paradigms. In the analysis section, excerpts from Love Exposure are juxtaposed with the fundamental aspects of postmodern aesthetics, thus incorporating a range of perspectives from different fields, such as film theory, cultural anthropology, sociology, literary studies, cultural studies, and philosophy. The analysis of the film was additionally supplemented with a diagnosis of the director's artistic output.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies