Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fenomen popularności K-popu w Chinach i Polsce. Analiza porównawcza

Tytuł:
Fenomen popularności K-popu w Chinach i Polsce. Analiza porównawcza
The phenomenon of K-pop popularity in China and Poland. Comparative analysis
Autorzy:
Yuan, Yuru
Słowa kluczowe:
CHINA AND POLAND, HISTORY, K-POP, FAN CULTURE, DISSEMINATION METHODS AND PLATFORMS
CHINA I POLSKA, HISTORIA, K-POP, KULTURA FANOWSKA, METODY I PLATFORMY ROZPOWSZECHNIENIA
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kiedy K-pop stał się światowym trendem kulturowym, Chiny i Polska miały odmienne reakcje w obliczu takiego szoku kulturowego. Z jednej strony istnieją różne platformy medialne, które akceptują K-pop w obu krajach i różne strategie rozpowszechniania K-popu w obu krajach. Z drugiej strony, kultura fanów K-popu, która pojawiła się w obu krajach, również ukazuje zjawiska zgodne z różnymi cechami kulturowymi. Ale jednocześnie za tymi różnicami kryje się także wiele podobieństw w zjawiskach kultury K-pop. W szczególności K-pop to nowy gatunek muzyczny, który łączy w sobie cechy różnych gatunków muzycznych, a sam w sobie jest przejawem inkluzywności kulturowej. W pracy prześledzę historię K-popu, przeanalizuję metody i strategie komunikacji K-popu w Chinach i Polsce oraz przeanalizuję specyficzne zjawisko kultury fanowskiej K-popu na podstawie wyników ankiet internetowych opublikowanych w obu krajach. W pracy zbadane zostaną skuteczne strategie promocji K-popu w różnych środowiskach kulturowych, stopień tolerancji K-popu w obu krajach oraz pewne podobne i różne cechy kultury fanów K-popu.

When K-pop became a global cultural trend, China and Poland had different reactions to such culture shock. On the one hand, there are different media platforms that accept K-pop in both countries and different strategies to spread K-pop in both countries. On the other hand, the K-pop fan culture that has emerged in both countries also shows phenomena consistent with different cultural characteristics. But at the same time, behind these differences there are also many similarities in the phenomena of K-pop culture. In particular, K-pop is a new music genre, which combines features of various musical genres and is itself a manifestation of cultural inclusivity. In this work, I will trace the history of K-pop, analyze K-pop communication methods and strategies in China and Poland, and analyze the specific phenomenon of K-pop fan culture based on the results of online surveys published in both countries. The paper will examine effective K-pop promotion strategies in different cultural environments, the degree of K-pop tolerance in both countries, and some similar and different features of K-pop fan culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies