Tytuł pozycji:
Ilustracje kształtujące sferę afektów na podstawie wybranych książek obrazkowych dla dzieci i młodzieży
The thesis aims to address the huge role that illustrations have in books for children. The individual chapters are focused on specific publications published in Poland over the last ten years. The categories by which the books were organized were highlighted: learning about the world, touch, coping with loss, establishing relationships, experiencing loneliness, and searching for one's own identity. The thesis establishes the criteria that a book must meet to become a valuable aesthetic and educational object.
Niniejsza praca ma na celu poruszenie kwestii ogromnej roli, jaką pełnią ilustracje w książkach dla dzieci. Poszczególne rozdziały skupiały się na konkretnych publikacjach wydanych w Polsce na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat. Wyodrębnione zostały kategorie, według których uporządkowane zostały książki: poznawanie świata, dotyk, radzenie sobie ze stratą, nawiązywanie relacji, doświadczanie samotności, szukanie własnej tożsamości. W pracy wyznaczone zostały kryteria jakie musi spełniać książka by stać się wartościowym przedmiotem estetycznym i edukacyjnym.