Tytuł pozycji:
Cancel Culture of brands on the Polish market: actions of responsible consumers in the context of Russias war against Ukraine
The thesis concerns the behavior of consumers on the Polish market applying Cancel Culture towards Russian and Russian-related brands during the war in Ukraine. The aim of the study is to describe the behavior of boycotters, their characteristics and to analyse changes in attitudes towards brands. The theoretical part discusses the concepts of CSR, Cancel Culture and the earlier phase of the studied boycott. The mixed methods research conducted shows that the majority of consumers is going to continue the boycott, demographic aspects influence the strike process and social media influences consumer attitudes. The work is relevant for further research into consumer behavior in the context of social activism.
Praca dotyczy zachowania konsumentów na polskim rynku stosujących Cancel Culture wobec marek rosyjskich i związanych z Rosją podczas wojny w Ukrainie. Celem pracy jest opis zachowań osób bojkotujących, ich charakterystyka oraz analiza zmian w postawach wobec marek. Teoretyczna część omawia pojęcia CSR, Cancel Culture oraz wcześniejszą fazę badanego bojkotu. Przeprowadzone za pomocą metod mieszanych badania wskazują, że większość konsumentów zamierza kontynuować bojkot, aspekty demograficzne wpływają na proces strajkowania, a social media oddziałują na postawy konsumenckie. Praca ma znaczenie dla dalszych badań zachowań konsumenckich w kontekście aktywizmu społecznego.