Tytuł pozycji:
Postać idola na południowokoreańskiej scenie muzycznej. Analiza działań wytwórni oraz zachowań fanów
The purpose of this paper is to show the levels of engagement of music companies and fandoms of South Korean music stars.At the beginning there is information about music companies and their importance in the carriers of young artists. There are also information about South Korean survival tv shows. Next part of the text is focused on the idol and the expectations from his fans towards him. There are presented companies’ activities and their influence on private lives of young musicians. Fandoms are one of the most important elements of success of K-Pop music stars. Because of fans’ purchases of official products, music companies can make money. In this part of the text there is analysed fans’ behavior – both positive and negative and also harmful ones.
Celem pracy jest wskazanie istoty wytwórni oraz zaangażowania fandomów południowokoreańskich gwiazd muzyki pop. Pierwsza część tekstu skupia się na działaniu wytwórni i ich roli w kształtowaniu kariery młodych artystów. Przedstawiona jest także istota południowokoreańskich programów typu survival.Dalsza część skupia się na postaci idola, czyli gwiazdy muzyki pop. Ukazana jest istota jego postaci oraz oczekiwania fanów wobec niego. Wskazane są również zachowania wytwórni, które często ograniczają życie prywatne młodych muzyków.Ważnym elementem są fandomy, które są jednym z głownych czynników sukcesu gwiazd K-Pop. To oni wzmacniają budżety wytwórni kupując oficjalne gadżety związane z ulubionym idolem. Przedstawione są także zachowania fanów – zarówno te pozytywne, jak i negatywne, a czasem także szkodliwe.