Tytuł pozycji:
Zarządzanie promocją czytelnictwa w Polsce
Kurek, Natalia (2023). Zarządzanie upowszechnianiem czytelnictwa w Polsce. Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr hab. Łukasza Gawła, Prof. UJ, Kraków: Instytut Kultury UJ, 118 s., 54 poz. bibl., 8 aneksów + 8 wykresów.Przedmiotem niniejszej pracy jest zarządzanie upowszechnianiem czytelnictwa w Polsce. W I rozdziale przedstawiono zagadnienie wiedzy, natomiast w II wyjaśniono jak nią zarządzać. III rozdział dotyczy argumentów przemawiających za korzyściami płynącymi z czytania książek. W IV rozdziale omówiono inicjatywy oraz instytucje, które promują czytelnictwo na skalę kraju. V rozdział opisuje metodologię badań, ostatni ich analizę oraz wnioski. Główną tezą przyjętą w pracy jest: upowszechnianie czytelnictwa w Polsce oddziałuje na określoną grupę odbiorców, rzadko docierając poza nią.W poniższej pracy zastosowano mieszaną metodę badawczą, przy wykorzystaniu jako narzędzi badawczych wywiadów i ankiet oraz metodę analizy dokumentu.Analiza dokumentu posłużyła do stworzenia rozdziałów teoretycznych. Dzięki wywiadom możliwe było uzupełnienie informacji na temat inicjatyw i instytucji upowszechniających czytelnictwo oraz poznanie opinii wysoko postawionych w nich osób na temat związany z czytelnictwem w Polsce. Analiza ankiet pomogła zweryfikować skuteczność przedstawionych działań, a właściwie uzupełnić jej obraz, ponieważ osoby, z którymi przeprowadzono rozmowy również odnosiły się do ilości odbiorców wydarzeń i akcji.Wnioski płynące z przeprowadzonych badań umożliwiły potwierdzenie głównego założenia pracy. Dzięki nim została również pozyskana wiedza na temat wydarzeń upowszechniających czytelnictwo, ich oddziaływania na odbiorców oraz informacje zwrotne od potencjalnych odbiorców na temat wiedzy o tych wydarzeniach.
Kurek, Natalia (2023). Managing the dissemination of readership in Poland. Master's thesis written under the supervision of dr Lukasz Gawel, Prof. UJ, Kraków: Institute of Culture UJ, 118 p., 54 references, 8 appendices + 8 charts.The subject of this work is the management of the dissemination of readership in Poland. Chapter I presents the issue of knowledge, while Chapter II explains how to manage it. Chapter III deals with the arguments for the benefits of reading books. Chapter IV discusses initiatives and institutions that promote reading on a national scale. Chapter V describes the methodology of the study, the final analysis of the study and the conclusions. The main thesis adopted in the work is: the spread of reading in Poland affects a specific audience, rarely reaching beyond.The following paper uses a mixed research method, using interviews and questionnaires as research tools, and a document analysis method.Document analysis was used to create theoretical chapters. Thanks to the interviews, it was possible to supplement the information on reading dissemination initiatives and institutions, and to find out the opinions of high-profile people on the topic related to reading in Poland. The analysis of the questionnaires helped to verify the effectiveness of the presented activities, or rather, to complete the picture of it, as the interviewees also referred to the number of recipients of the events and actions.The conclusions of the research made it possible to confirm the main premise of the work. Thanks to them, knowledge was also gained about reading dissemination events, their impact on audiences, and feedback from potential audiences on their knowledge of these events.