Tytuł pozycji:
Społeczna odpowiedzialność biznesu i jej wpływ na wizerunek firm z branży CFM
The purpose of this work is to analyze the role of corporate social responsibility in building the image of companies from the CFM market in a group of entities such as LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease Polska and Carefleet.The entire work consists of three parts. In the first chapter, using the literature on the subject, a theoretical approach to managing corporate social responsibility in an enterprise was presented. The second chapter, also using the literature on the subject, presents the impact of CSR activities on creating the image of the company. The third chapter is empirical and presents the results of own research on the assessment of CSR activities in the Car Fleet Management industry.The work was based on the analysis of literature in the field of international management, internal documentation, websites of LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease Polska and Carefleet.The work was also based on surveys with the staff of LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease Polska and Carefleet based on a survey questionnaire.
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie analizy roli społecznej odpowiedzialności biznesu w budowaniu wizerunku firm z rynku CFM w grupie podmiotów takich jak LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease Polska oraz Carefleet.Całość pracy składa się z trzech części. W rozdziale pierwszym za pomocą literatury przedmiotu, przedstawiono teoretyczne ujęcie zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu w przedsiębiorstwie. W rozdziale drugim, również korzystając z literatury przedmiotu zaprezentowano wpływ działań CSR na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Rozdział trzeci ma charakter empiryczny i prezentuje wyniki badań własnych w zakresie oceny działań CSR w branży Car Fleet Management.Praca powstała w oparciu o analizę literatury z dziedziny zarządzania międzynarodowego, dokumentacje wewnętrzną, źródła internetowe, strony internetowe firm LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease Polska oraz Carefleet.W pracy oparto się także na badaniach ankietowych z personelem firm LeasePlan Fleet Management, Arval Service Lease Polska oraz Carefleet w oparciu o kwestionariusz ankietowy.