Tytuł pozycji:
Strategie informacyjne i komunikacyjne krakowskich firm z branży IT w serwisie społecznościowym Facebook
- Tytuł:
-
Strategie informacyjne i komunikacyjne krakowskich firm z branży IT w serwisie społecznościowym Facebook
Information and Communication Strategies of Krakow-based IT companies on the Facebook Social Media Platform
- Autorzy:
-
Kaczmarski, Szymon
- Słowa kluczowe:
-
Facebook, information management, information strategy, IT industry, social media, communication strategy
branża IT, facebook, media społecznościowe, strategia informacyjna, zarządzanie informacją, strategia komunikacyjna
- Język:
-
polski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study focuses on the analysis of communication and information strategies employed by IT companies based in Krakow on the social media platform Facebook. In today's rapidly evolving world, social media serves as one of the key tools for communication, promotion, and various other aspects of a company's operations. The aim of this research is to analyze the utilization of Facebook by selected IT companies located in Krakow. The analysis includes three companies: Comarch, Luxoft, and Cisco. The paper presents several definitions that shed light on social media and their significance in business. Qualitative research methods were applied, including critical literature analysis and thematic analysis. The research material comprises posts published by the mentioned companies on Facebook from June 1, 2023, to September 1, 2023. The results indicate that IT companies on Facebook primarily focus on shaping a positive image, such as promoting their own events for users and engaging in charitable activities.
Praca skupia się na analizie strategii komunikacyjnych i informacyjnych firm IT z Krakowa na platformie społecznościowej Facebook. W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie media społecznościowe są jednym z kluczowych narzędzi do komunikacji, promocji, jak również szeregu innych aspektów działalności danego przedsiębiorstwa. Celem pracy jest analiza zastosowania serwisu Facebook przez wybrane firmy z branży IT znajdujące się w Krakowie. Analizie poddano trzy firmy: Comarch, Luxoft oraz Cisco. W pracy przedstawiono szereg definicji przybliżających media społecznościowe i ich znaczenie w biznesie. W pracy wykorzystano jakościowe metody badań, do których zaliczają się analiza krytyczna piśmiennictwa oraz analiza tematyczna. Materiał badawczy stanowią posty publikowane przez wyżej wymienione firmy w serwisie Facebook w okresie od 1 czerwca 2023 do 1 września 2023. Wyniki ukazują, że przedsiębiorstwa z branży IT na Facebooku skupiają się najbardziej do kształtowania pozytywnego wizerunku, między innymi poprzez promocje własnych wydarzeń dla użytkowników, jak również aktywnym działaniom charytatywnym.