Tytuł pozycji:
Programy lojalnościowe jako narzędzie marketingowego oddziaływania na klientów
Przeanalizowano oddziaływanie programów lojalnościowych na klientów. Część teoretyczna pracy opisuje zachodzące relacji między klientem oraz przedsiębiorstwem, postawy klientów wobec firmy oraz główne założenia o programach lojalnościowych. Problem badawczy pracy brzmi: Jak programy lojalnościowe oddziałują na zachowania konsumenckie? Aby otrzymać odpowiedź na zaznaczone powyże pytanie przeprowadzono badanie w formie ankiety. Uzyskane wyniki potwierdziły dwie z hipotez dotyczącaych zwiększania sprzedaży przedsiębiorstwa i utrzymanie stabilnego udziału w rynku za pomocą programów lojalnościowych oraz sprzyjaniu przez nich przyciąganiu nowych klientów oraz utrzymaniu starych.
The impact of loyalty programs on customers has been analysed. The theoretical part of the work describes the relationship between the customer and the company, customer attitudes towards the company and the main assumptions about loyalty programs. The research problem of the work is: How do loyalty programs affect consumer behavior? In order to obtain an answer to the above question, a survey was conducted in the form of a questionnaire. The obtained results confirmed two of the hypotheses concerning increasing the company's sales and maintaining a stable market share by means of loyalty programs and encouraging them to attract new customers and retain old ones.