Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the corporate social responsibility of selected Premier League football clubs

Tytuł:
Analysis of the corporate social responsibility of selected Premier League football clubs
Analiza społecznej odpowiedzialności biznesu wybranych klubów piłkarskich Premier League
Autorzy:
Kwiatek, Roksana
Słowa kluczowe:
społeczna odpowiedzialność biznesu, sport, zarządzanie sportem, piłka nożna, Premier League
corporate social responsibility, sport, management in sport, football, Premier League
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this paper is the corporate social responsibility activities of English Premier League clubs undertaken in the 2019/2020 and 2020/2021 seasons. The main objective is to analyse specific CSR activities undertaken by selected clubs and assess their impact on the image of the organisation. The first two chapters introduced theoretical issues related to governance and corporate social responsibility. The introduction of the theoretical issues made it possible to introduce the concept of social resposibility, its positive and negative effects and the stakeholders' perspective on CSR. The presentation of CSR activities undertaken by selected football clubs and the analysis made it possible to illustrate the degree and nature of the involvement of individual organisations in socially relevant issues. A demoscopic method in the form of a diagnostic survey - a questionnaire - was used to assess the impact of CSR activities by English clubs. Respondents' familiarity with the CSR activities undertaken by Premier League clubs was explored, as well as their attitudes and opinions on the social commitment of sports organisations. The analysis of selected club activities and the results of the questionnaire allowed the author to identify possible directions for development and to propose changes that English football clubs can undertake in terms of their commitment to corporate social responsibility.

Przedmiotem pracy są działania angielskich klubów Premier League z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu podejmowane w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021. Głównym celem jest analiza określonych działań CSR podejmowanych przez wybrane kluby i ocena ich wpływu na wizerunek organizacji. W pierwszych dwóch rozdziałach przybliżone zostały kwestie teoretyczne związane z zarządzaniem oraz społeczną odpowiedzialnością biznesu. Wprowadzenie zagadnień teoretycznych pozwoliło przybliżyć koncepcję społecznego biznesu, jej pozytywne i negatywne skutki, a także perspektywę interesariuszy odnośnie CSR. Przedstawienie podejmowanych działań CSR przez wybrane kluby piłkarskie oraz dokonana analiza pozwoliły na zobrazowanie stopnia i charakteru zaangażowanie poszczególnych organizacji w społecznie istotne kwestie. W celu oceny wpływu działań CSR-owych przez kluby angielskie zastosowano metodę demoskopijną w formie sondażu diagnostycznego – ankiety. Zbadana została znajomość ankietowanych z zakresu podejmowanych działań CSR przez kluby Premier League, a także stosunek i ich opinia na temat społecznego zaangażowania organizacji sportowych. Analiza wybranych działań klubowych oraz wyniki ankiety pozwoliły na wyznaczenie możliwych kierunków rozwoju oraz propozycję zmian, które mogą podjąć angielskie kluby piłkarskie w zakresie zaangażowania w społeczną odpowiedzialność biznesu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies