Tytuł pozycji:
Relacja między zarządzaniem różnorodnością i wizerunkiem organizacji w percepcji społecznej
The topic of the thesis is to present the relationship between diversity management andreputation in social perception. The aim of the thesis is to discuss how diversity managementis perceived in Polish organizations. The concept of diversity management from theperspective of the discussed country is an essential element in building organizationalstrategies, resulting from continuous changes in society and the evolving needs of Polishemployees. For the purpose of addressing the research question, the following hypothesis wasadopted: Diversity management is increasingly being implemented in Polish organizations,which positively impacts their reputation and encourages employees to work in theseorganizations. To address the research topic, the following questions were considerednecessary: How do employers implement the concept and how do they inform current andfuture employees about it? How are individuals with different characteristics perceived bymajority groups? How is the concept of diversity management perceived by employees in theorganization? Basic empirical research was collected through a survey directed at employeesof Polish organizations, which presented their attitudes toward the discussed concept andhelped identify dimensions of diversity that are most common in enterprises and often facenegative stereotypes created by culture and the environment. The survey was conductedthrough social media by sharing an online questionnaire. The conducted research is highlysignificant because the key resource of an organization, which should be given the highestpriority, is the individual, and their characteristics, even those differing from the majority,should be nurtured.
Tematem pracy jest przedstawienie relacji między zarządzaniem różnorodnościąi wizerunkiem w percepcji społecznej. Celem pracy jest omówienie w jaki sposób postrzeganejest zarządzanie różnorodnością w polskich organizacjach. Koncepcja zarządzaniaróżnorodnością z perspektywy omawianego kraju jest istotnym elementem budowy strategiiorganizacji, co wynika z ciągłych zmian w społeczeństwie, oraz zmieniających się potrzebpolskich pracowników. Dla potrzeb realizacji zagadnienia przyjęto następującą tezę:Zarządzanie różnorodnością staje się coraz częściej wdrażaną koncepcją do polskichorganizacji, co wpływa na ich pozytywny wizerunek i zachęca pracowników dopodejmowania pracy w tychże organizacjach. Za konieczne do omówienia analizowanegotematu uznano pytania: Za pomocą jakich środków pracodawcy wdrażają koncepcję, oraz jakinformują o tym obecnych i przyszłych pracowników?; Jak postrzegane są osobyo odmiennych cechach przez grupy większościowe?; Jak postrzegana postrzegana jest przezpracowników koncepcja zarządzania różnorodnością w organizacji? Podstawowe badaniaempiryczne zostały zebrane przy pomocy ankiety skierowanej do pracowników polskichorganizacji, która przedstawiała ich stosunek do omawianej koncepcji, pomogła wskazaćwymiary różnorodności, które najczęściej występują w przedsiębiorstwach i nierzadko mierząsię z negatywnym stereotypem wykreowanym przez kulturę, oraz środowisko. Badaniezostało zrealizowane za pośrednictwem portali społecznościowych, poprzez udostępnienieankiety on-line. Przeprowadzone badanie jest niezwykle istotne, ponieważ kluczowymzasobem organizacji, który powinien być stawiany na pierwszym miejscu jest człowiek,a jego cechy nawet te różniące się od większości, powinny być pielęgnowane.