Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Filmy i k-dramy jako kluczowy element zarządzania marką narodową w kontekście prowadzenia polityki soft-power Korei Południowej

Tytuł:
Filmy i k-dramy jako kluczowy element zarządzania marką narodową w kontekście prowadzenia polityki soft-power Korei Południowej
Movies and k-dramas as a key element of national brand management in the context of South Korea’s soft-power.
Autorzy:
Barejko, Natalia
Słowa kluczowe:
: #zarządzanie marką narodową #softpower #strategia w zarządzaniu marką narodowa #marka narodowa # filmy i seriale
#national brand management #softpower #national brand management strategy # national brand # movies and tv series
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem pracy było zbadanie liczby i częstotliwości produktów związanych z południowokoreańską marką narodową w koreańskich filmach i serialach, dotyczących wyrobów tegoż kraju z zakresu mody, branży beuty, elektroniki, nowoczesnych technologii, mechaniki itp. Miało to na celu przedstawienie jak działa strategia soft-power oraz jak dzięki filmom i serialom można promować markę narodową danego kraju, czego za przykład posłużyła Korea Południowa. W części teoretycznej autor opisał czym jest soft-power oraz marka narodowa, przedstawił historię i kulturę Korei Południowej oraz przeanalizował południowokoreańską kinematografię filmową i serialową. Badania wykonane na potrzeby pracy zostały wykonane za pomocą analizy źródeł jakimi było 14 propozycji filmowych i 17 propozycji serialowych, co łącznie daje 31 tytułów. Wyniki badań przedstawiają, że Korea Południowa w swoich produkcjach najczęściej promuje elektronikę, jedzenie, szeroko rozumianą kulturę oraz porusza problemy społeczne.

The aim of this diploma project is to examine the amount of South Korean national brand products in Korean TV series and films which concerns the Korean wealth such as technology, fashion, beauty, electronic, automobiles etc. It is all to show the strategy of the national brands and soft-power management through the movies and tv series. The author of the study explains the terms such as the soft-power, national brands, history and culture of South Korea as well as presents brief history and popularity of Korean dramas and TV series. The analyzed 31 the most popular Korean films and TV series. The examination shows the most common South Korean products in the movies and TV series are electronics, food and Korean culture. Moreover, Korean productions focus on the most common social problems in South Korea.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies