Tytuł pozycji:
Filmy i k-dramy jako kluczowy element zarządzania marką narodową w kontekście prowadzenia polityki soft-power Korei Południowej
Celem pracy było zbadanie liczby i częstotliwości produktów związanych z południowokoreańską marką narodową w koreańskich filmach i serialach, dotyczących wyrobów tegoż kraju z zakresu mody, branży beuty, elektroniki, nowoczesnych technologii, mechaniki itp. Miało to na celu przedstawienie jak działa strategia soft-power oraz jak dzięki filmom i serialom można promować markę narodową danego kraju, czego za przykład posłużyła Korea Południowa. W części teoretycznej autor opisał czym jest soft-power oraz marka narodowa, przedstawił historię i kulturę Korei Południowej oraz przeanalizował południowokoreańską kinematografię filmową i serialową. Badania wykonane na potrzeby pracy zostały wykonane za pomocą analizy źródeł jakimi było 14 propozycji filmowych i 17 propozycji serialowych, co łącznie daje 31 tytułów. Wyniki badań przedstawiają, że Korea Południowa w swoich produkcjach najczęściej promuje elektronikę, jedzenie, szeroko rozumianą kulturę oraz porusza problemy społeczne.
The aim of this diploma project is to examine the amount of South Korean national brand products in Korean TV series and films which concerns the Korean wealth such as technology, fashion, beauty, electronic, automobiles etc. It is all to show the strategy of the national brands and soft-power management through the movies and tv series. The author of the study explains the terms such as the soft-power, national brands, history and culture of South Korea as well as presents brief history and popularity of Korean dramas and TV series. The analyzed 31 the most popular Korean films and TV series. The examination shows the most common South Korean products in the movies and TV series are electronics, food and Korean culture. Moreover, Korean productions focus on the most common social problems in South Korea.