Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wizerunek dziennikarza w polskim filmie fabularnym. Analiza na przykładzie wybranych produkcji

Tytuł:
Wizerunek dziennikarza w polskim filmie fabularnym. Analiza na przykładzie wybranych produkcji
The image of the journalist in Polish feature films. An analysis based on the example of selected film productions.
Autorzy:
Guzy, Gabriela
Słowa kluczowe:
dziennikarz, dziennikarstwo, etyka, wizerunek, film
journalist, journalism, ethics, image, film
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis was to study how the film image of journalists in Polish feature films has changed over the years. The study formulated the hypothesis that the image of journalists has depreciated in recent years. In order to analyse the topic in detail, five film works were selected whose production dates range from the 1970s to the 2020s. ('Man of Marble', 'Without Love', 'It's Only Fear', 'Pixels', 'Planet Single'). In the theoretical part of the thesis, the profession of a journalist, the missionary nature of his/her work and professional ethics have been leaned upon. Attention was also paid to the issue of image and its creation in the contemporary media environment. Then, in the methodological part, a content analysis was presented together with a categorisation key, which helped to conduct the research and analyse the results.

Celem niniejszej pracy było zbadanie jak na przestrzeni lat zmienił się wizerunek filmowy dziennikarzy w polskich filmach fabularnych. W badaniach sformułowano hipotezę, że w ostatnich latach wizerunek żurnalistów uległ deprecjacji. By dokładnie zanalizować temat wybrano pięć dzieł filmowych, których data produkcji sięga od lat 70 XX w. do lat 20 XXI w. („Człowiek z marmuru”, „Bez miłości”, „Tylko strach”, „Piksele”, „Planeta Singli”). W części teoretycznej pracy pochylono się nad zawodem dziennikarza, misyjnością jego pracy i etyką zawodową. Zwrócono również uwagę na zagadnienie wizerunku i jego kreowanie we współczesnym środowisku medialnym. Następnie w części metodologicznej zaprezentowano analizę treści wraz z kluczem kategoryzacyjnym, które pomogły w przeprowadzaniu badań i zanalizowaniu wyników.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies