Tytuł pozycji:
Influencer jako autorytet zakupowy
Niniejsza praca magisterska dotyczy influencer marketingu. Głównym celem było zbadanie wpływu promowania produktów przez influencerów na finalne decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów reprezentujących pokolenie Z. W celu uzyskania odpowiedzi na powyższe pytanie badawcze, przeprowadzono badanie fokusowe. Aby dogłębnie zrozumieć zagadnienie influencer marketingu oraz obecnych trendów występujących w tej dziedzinie, autorka przeprowadziła analizę profili celebrytów w mediach społecznościowych. Temat poruszony w pracy jest aktualny, ponieważ influencer marketing jest dobrze widoczny w mediach. Ponadto jego wpływ na konsumentów jest istotny, dlatego należy mieć jego świadomość.
This master's thesis is about influencer marketing. The main objective was to examine the impact of product promotion by influencers on the final purchasing decisions made by consumers representing generation Z. In order to answer the above research question, a focus group study was conducted. In order to thoroughly understand the issue of influencer marketing and current trends in this field, the author conducted an analysis of celebrity profiles in social media. The topic raised in the thesis is up-to-date because influencer marketing is well visible in the media. In addition, its impact on consumers is significant, so we should all be aware of it.