Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Body positivity trend in e-marketing activities of brands and its impact on their perception by Polish Internet users

Tytuł:
The Body positivity trend in e-marketing activities of brands and its impact on their perception by Polish Internet users
Trend body positivity w działaniach e-marketingowych marek i jego wpływ na ich postrzeganie przez polskich internautów
Autorzy:
Kołpak, Magdalena
Słowa kluczowe:
E-marketing, social media, trend Body positivity, wizerunek ciała
E-marketing, Body image, Body positivity trend, social media
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This thesis addresses the Body positivity movement frequently used in marketing communications today. The main hypothesis of the dissertation is: The e-marketing activities of brands related to the Body positivity trend have a positive impact on the perception of these brands by Polish Internet users. On the other hand, the main research problem was defined as the answer to the question: How does the Body positivity trend in e-marketing activities of brands affect the perception of these brands by Polish Internet users?The stated hypothesis was tested by means of an anonymous questionnaire survey conducted with 123 respondents. The study focused on analyzing the trend of Body positivity used in brands' advertising campaigns and on verifying the impact of these activities on possible changes in the perception of such companies by their recipients.Literature focusing on marketing, digital marketing and the Body positivity trend itself was used to write the paper. Additionally, selected marketing activities of some brands using the trend in question were discussed and analyzed.The study confirmed the assumptions of the main hypothesis, thus supporting the claim that the use of the Body positivity trend in the e-marketing activities of brands has a positive impact on their perception by Polish Internet users. The questionnaires and their analysis showed that the majority of respondents have a positive perception of brands engaging in the promotion of Body diversity and acceptance. In addition, it also showed that there is a need for a greater presence of this trend in e-marketing campaigns to further develop positive brand perceptions and create a more tolerant and open online environment.

Niniejsza praca porusza tematykę ruchu ciałopozytywności widocznego obecnie często w komunikacji marketingowej marek. Za hipotezę główną rozprawy przyjęto: Działania e- marketingowe marek związane z trendem Body positivity mają pozytywny wpływ na postrzeganie tych marek przez polskich internautów. Natomiast jako główny problem badawczy określono odpowiedź na pytanie: Jak trend Body positivity w działaniach e- marketingowych marek wpływa na postrzeganie tych marek przez polskich internautów?Postawiona hipoteza została sprawdzona za pomocą przeprowadzonej anonimowej ankiety, w której udział wzięło 123 respondentów. W badaniu skupiono się na analizie trendu Body positivity stosowanego w kampaniach reklamowych marek oraz weryfikacji wpływu tych działań na ewentualne zmiany w postrzeganiu takowych firm przez ich odbiorców. Do napisania pracy posłużyła literatura fachowa, skupiająca się na tematyce marketingu, digital marketingu oraz samego trendu Body positivity. Dodatkowo omówiono i przeanalizowano wybrane działania marketingowe niektórych marek z wykorzystaniem omawianego trendu.W wyniku badania potwierdzono założenia hipotezy głównej, tym samym podtrzymując twierdzenie, iż wykorzystanie trendu Body positivity w działaniach e- marketingowych marek ma pozytywny wpływ na ich postrzeganie przez polskich internautów. Ankiety i ich analiza wykazały, że większość badanych pozytywnie ocenia marki angażujące się w promowanie różnorodności ciała i akceptacji. Dodatkowo, ukazano również, iż istnieje potrzeba większej obecności tego trendu w kampaniach e-marketingowych, aby dalej rozwijać pozytywne postrzeganie marek i tworzyć bardziej tolerancyjne i otwarte środowisko online.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies