Tytuł pozycji:
Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu kampanią prezydencką na przykładzie kampanii prezydenckiej 2020
Niniejsza praca magisterska o tytule Wykorzystanie mediów społecznościowych w zarządzaniu kampanią prezydencką na przykładzie kampanii prezydenckiej 2020 zawiera wszechstronną analizę wzajemnych powiązań między mediami społecznościowymi, a kampaniami politycznymi, ze szczególnym uwzględnieniem kampanii prezydenckiej w Polsce w 2020 roku. Podzielony na trzy rozdziały, oferuje całościowe zrozumienie roli mediów społecznościowych we współczesnej polityce i zarządzaniu kampaniami wyborczymi.Autorka rozpoczęła rozważania od eksploracji ewolucji i definicji mediów społecznościowych, a następnie dokonała analizy unikalnych cech różnych platform mediów społecznościowych. Kolejno autorka zagłębiła się w kluczową rolę mediów społecznościowych we współczesnej polityce, przeciwstawiając je mediom tradycyjnym i wyjaśniając zalety i wady nieodłącznie związane z tym medium cyfrowym. Rozdział drugi autorka rozpoczęła od analizy pojęcia kampania wyborcza, strategii wyborczych oraz aspektów prawnych leżących u podstaw zarządzania kampanią, a następnie przedstawiła przegląd strategii zarządzania ze szczególnym naciskiem na zarządzanie portalami społecznościowym. Zwieńczenie tej rozprawy znajduje się w rozdziale trzecim, w którym autorka przedstawiła wyniki badania ankietowego. Autorka przedstawiła metodologię zastosowaną w badaniu oferując cenne spostrzeżenia na temat roli i wpływu mediów społecznościowych w kontekście formowania się opinii publicznej. W zwięzłym podsumowaniu autorka dokonała syntezy wyników badań, podkreślając ich znaczenie w zrozumieniu dynamiki kampanii politycznych w epoce cyfrowej. Niniejsza praca magisterska stanowi wszechstronną analizę wieloaspektowych relacji pomiędzy mediami społecznościowymi, a kampaniami politycznymi, traktując jako punkt centralny kampanię prezydencką 2020 roku w Polsce. Oferuje cenne spostrzeżenia na temat roli mediów społecznościowych w kształtowaniu współczesnej polityki oraz strategii stosowanych w zarządzaniu kampaniami, wnosząc znaczący wkład w dziedzinę nauk politycznych, komunikacji i zarządzania
This master's thesis titled The use of social mediain presidential campaign management on the example of the 2020 presidential campaign contains a comprehensive analysis of the interconnections between social media,and political campaigns, with particular emphasis on the presidential campaignin Poland in 2020. Divided into three chapters, it offers a comprehensive understanding of the role of social media in contemporary politics and election campaign management.The author began by exploring the evolution and definition of social media, and then analyzed the unique features of various social media platforms. Next, the author delved into the key role of social media in contemporary politics, contrasting them with traditional media and explaining the advantages and disadvantages inherent in this digital medium. The author began the second chapter with an analysis of the concept of election campaign, electoral strategies and legal aspects underlying campaign management, and then presented an overview of management strategies with particular emphasis on the management of social networking sites. The culmination of this dissertation is in the third chapter, in which the author presented the results of the survey. The author presented the methodology used in the study, offering valuable insights into the roleand the influence of social media in the context of public opinion formation.In a concise summary, the author synthesized the research results, emphasizing their importance in understanding the dynamics of political campaigns in the digital age.This master's thesis is a comprehensive analysis of the multi-aspect relationships between social media and political campaigns, treating the 2020 presidential campaign in Poland as the focal point. Offers valuable insights into the role of social media in shaping contemporary politics and the strategies used in campaign management, making a significant contribution to the fields of political science, communication and management