Tytuł pozycji:
Zarządzanie kryzysowe w branży hotelarskiej i gastronomicznej w dobie pandemii Covid-19 na przykładzie wybranych obiektów prowadzących działalność gospodarczą w Krakowie
Sytuacje kryzysowe występują w każdym przedsiębiorstwie. Pandemia Covid-19 była katastrofalną w skutkach tragedią dla sektora turystycznego. Kryzys związany z koronawirusem szczególnie dotknął obiekty hotelarskie i gastronomiczne. Celem pracy jest przedstawienie zarządzania kryzysowego branży hotelarskiej i gastronomicznej w Krakowie w sytuacji kryzysowej pandemii Covid-19. Przeprowadzone badania miały za zadanie zweryfikować jak branża poradziła sobie z zaistniałym kryzysem. Do badań jakościowych wykorzystano metodę wywiadu eksperckiego, a do ilościowych ankietę internetową. Dodatkowo sporządzono analizę SWOT w celu oceny strategii badanych przedsiębiorstw. Wykonane badania pomogły odpowiedzieć na szereg postawionych pytań badawczych.
Crisis situations occur in every enterprise. The Covid-19 pandemic has been a catastrophic tragedy for the tourism sector. The coronavirus crisis has particularly affected hotel and catering establishments. The aim of the work is to present the crisis management of the hotel and catering industry in Krakow in the crisis situation of the Covid-19 pandemic. The research was aimed at verifying how the industry coped with the crisis. The method of expert interview was used for qualitative research, and an online survey for quantitative research. In addition, a SWOT analysis was prepared to evaluate the strategies of the surveyed enterprises. The conducted research helped to answer a number of research questions.