Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perspektywy czasowe i problematyczne używanie Internetu wśród użytkowników mediów społecznościowych

Tytuł:
Perspektywy czasowe i problematyczne używanie Internetu wśród użytkowników mediów społecznościowych
Time Perspectives and Problematic Internet Use amongst Social Media Users
Autorzy:
Bodura, Paulina
Słowa kluczowe:
perspektywy czasowe, problematyczne używanie internetu, media społecznościowe, czas spędzony przed ekranem
time perspectives, problematic internet use, social media, screen time
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This master's thesis investigated the relationship between time spent using social media and time perspectives and levels of Internet addiction. Two of the research hypotheses were confirmed: individuals using social media for at least 2 hours per day had higher levels of Present Fatalistic Attitude and presented higher levels of Problematic Internet Use. The other two hypotheses were not confirmed (those using social media for at least 2 hours a day did not show higher levels of Past-Negative attitudes; nor did they show lower levels of Carpe Diem attitudes). These results provide a starting point for further research and analysis taking into account other variables and factors influencing the behaviour of social media users.

W niniejszej pracy magisterskiej zbadano związek między czasem spędzonym na korzystaniu z mediów społecznościowych a perspektywami czasowymi oraz poziomem Problematycznego Używania Internetu. Potwierdziły się dwie hipotezy badawcze: osoby korzystające z mediów społecznościowych przez co najmniej 2 godziny dziennie miały wyższy poziom postawy Teraźniejszej Fatalistycznej oraz prezentowały wyższy poziom Problematycznego Używania Internetu. Pozostałe dwie hipotezy nie zostały potwierdzone (osoby korzystające z mediów społecznościowych co najmniej przez 2 godziny dziennie nie wykazały wyższego poziomu postawy Przeszłościowo-Negatywnej; nie wykazały też niższego poziomu postawy Carpe Diem). Te wyniki stanowią punkt wyjścia do dalszych badań i analiz uwzględniających inne zmienne i czynniki wpływające na zachowanie użytkowników mediów społecznościowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies