Tytuł pozycji:
Impact of social media on food service business in covid-19 pandemic
In recent years, technological progress has made the Internet and social media an inseparable part of our lives. Social media has become a tool for communication, not only between people, but also between brands and customers. The food industry uses them for this purpose. The aim of the work is to analyze the impact of social media on the interest in the services of the catering industry. A survey was carried out in the work, which was to examine whether social media, including influencers, have an impact on consumer choices.
W ostatnich latach postęp technologiczny sprawił, że Internet oraz media społecznościowe stały się nieodłączną częścią naszego życia. Social media stały się narzędziem do komunikacji, nie tylko ludzi między sobą, ale też marek z klientami. W takim też celu wykorzystuje je branża gastronomiczna. Celem pracy jest przedstawienie oraz analiza korelacji pomiędzy mediami społecznościowymi a zainteresowaniem klientów firm w branży gastronomicznej. W pracy przeprowadzono badanie ankietowe, które miało zbadać czy media społecznościowe, w tym inluencerzy mają wpływ na wybory konsumentów.