Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Popiersia Karola V i Filipa II Habsburgów z Villa Pliniana

Praca magisterska dotyczy dwóch popiersi pochodzących z Villa Pliniana nad jeziorem Como. Szeroki wstęp zakreślający historię miejsca pochodzenia biustów, skrócona biografia ich fundatora oraz analiza przestrzeni, do której zostały przeznaczone, wprowadza zarys podjętych dalej badań.Dotyczyły one przede wszystkim samych figur. Analiza formalna, ikonograficzna i porównawcza doprowadziły do przypisania dzieł konkretnemu kręgowi genueńskich rzeźbiarzy tworzących w wieku XVI. Popiersia te przypisano wcześniej bezpośredniemu kręgowi Leone i Pompeo Leonich, co okazało się błędem. Należy bowiem wiązać je z kręgiem innego artysty - działającego w Genui Taddeo Carlone. Dodatkowo, analiza cech stylistycznych dzieł wskazała powiązania z dwiema mało znanymi figurami orantów, znajdujących się obecnie w Museo Histórico Municipal de la Alcazaba w Loja w Granadzie. Należy uznać, że popiersia z Villa Pliniana są dziełem tego samego artysty.

Two busts from the Villa Pliniana on Lake Como are the subject of this master's thesis. Research is provided by a comprehensive introduction that covers the origins of the busts, a brief biography of their founder, and an analysis of the area for which they were designed.Included research is mostly focused on the busts themselves. Formal, iconographic, and comparative examination allowed the works to be officially assigned to a certain group of Genoese sculptors active in the sixteenth century. Prior this discovery, the busts' were attributed to Leone and Pompeo Leoni's immediate circle, what turned out was incorrect. Busts are ought to be connected to Taddeo Carlone's Genoa-based artistic community. In addition, stylistic study revealed similarities between the works and two lesser-known figures of orants, which are currently exhibited at Loja, in Museo Histórico Municipal de la Alcazaba. The busts from Villa Pliniana should be regarded as the creation of the same artist.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies