Tytuł pozycji:
Teoria fotografii i jej związek z obrazowaniem konfliktów
- Tytuł:
-
Teoria fotografii i jej związek z obrazowaniem konfliktów
Photographic Theory and Its Relation to Imagery of Conflict
- Autorzy:
-
Clegg, Alexander
- Słowa kluczowe:
-
photography, conflict, semiotics, journalism, media practices, photojournalism, conflict photography, image, visualization
fotografia, konflikt, semiotyka, dziennikarstwo, praktyki medialne, fotoreportaż, fotografia konfliktu, obraz, wizualizacja
- Język:
-
angielski
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W tej rozprawie badamy, w jaki sposób fotografie są jednym z wielu rodzajów obrazów i jak mogą być postrzegane na wiele różnych sposobów przez wiele osób. Przeanalizujemy różne fotografie, rodzaj obrazu, aby zrozumieć ich estetyczne i historyczne znaczenie, a także to, jak szczególnie fotografie konfliktu i wojny mogą mieć różne warstwy znaczeniowe, które mają wiele interpretacji. Zbadamy również, w jaki sposób te fotografie są wdrażane przez media, a w szczególności przez media amerykańskie z wojną w Iraku, która okazała się jednym z najlepszych przykładów wyjaśniających główną zmianę w raportowaniu, wykorzystaniu fotografii i początku zdecentralizowanej ery dezinformacji. Ogólnie, celem tej pracy nie jest wyłącznie badanie teorii obrazu fotograficznego, ale także pomoc w zrozumieniu, w jaki sposób można ją wdrożyć w warunkach konfliktu i poza nim.
In this thesis we investigate how photographs are a type of image among many, and how they can be perceived in many different manners by many different people. We will analyze a variety of photographs, a type of image, to understand their aesthetic and historical meanings, and how especially photographs of conflict and war can have different layers of meaning that have multiplicitous interpretations. We also investigate how these photographs are implemented by the media, and more particularly that of American media with the Iraq War, which has proven to be one of the best examples to explain the major shift in reporting, photographic usage, and the beginning of the decentralized era of disinformation and misinformation. Overall, this thesis’s intent is not to purely explore photographic image theory, but it is also to help us understand how it can be implemented in a conflict setting and beyond.