Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Between art and games : on the ludicity of literature and the artistry of chess

Tytuł:
Between art and games : on the ludicity of literature and the artistry of chess
Między sztuką a grami : o ludyczności literatury i artystyczności szachów
Autorzy:
Prokopek, Aleksandra
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Sub Lupa
Słowa kluczowe:
game
gra
art
literature
avant-garde
zabawa
literatura
szachy
awangarda
chess
sztuka
play
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://academic-journals.eu/pl/wydawcy/monografie-towarzystwa-doktorant%C3%B3w-uj/n,557,sztuka-tworca-dzielo  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to describe and analyse the instances of "game art" - works of art influenced by games. Relations between games and art have been already thoroughly study by number of philosophers and scholars. Given text focuses on more practical approach and illustrates concrete examples of ludic elements in works of arts. The two main topics: literary gaming and artistry of chess, will be examined here to present how categories derived from game studies (including rules, "agon" or "alea") problematize art and bring new meanings.

Celem artykułu jest opisanie i przeanalizowanie przykładów "game art"- dzieł sztuki czerpiących z cech typowych grom. Podczas gdy relacje między grami a sztuką zostały już dogłębnie zbadane przez wielu filozofów i naukowców, niniejszy tekst koncentruje się na bardziej praktycznym podejściu, ilustrując konkretne przykłady elementów ludycznych w dziełach sztuki. Dwa główne tematy: literackie gry i artyzm szachów, zostaną tutaj przeanalizowane w celu zaprezentowania, na jakie sposoby kategorie wywodzące się ze studiów nad grami (w tym reguły, agon czy alea) problematyzują sztukę i nadają jej nowe znaczenia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies