Tytuł pozycji:
Geometria 3D dla programistów gier wideo : wykład nr 2
- Tytuł:
-
Geometria 3D dla programistów gier wideo : wykład nr 2
Geometry 3D for Designers of Video Games : lecture no. 2
- Autorzy:
-
Węgrzyn, Paweł
- Współwytwórcy:
-
Frymus, Dariusz
Masklak, Zbigniew
Kozakiewicz, Joanna
Frodyma, Nikodem
Nowak, Leszek
Ziemian, Kamil
Nowakowski, Kamil
Palacz, Wojciech
Magda, Krzysztof
Grabska-Gradzińska, Iwona
- Data publikacji:
-
2023
- Wydawca:
-
Uniwersytet Jagielloński
- Słowa kluczowe:
-
przestrzeń wektorowa
vector space
przestrzeń afiniczna
affine space
- Język:
-
polski
- Linki:
-
https://ujchmura.sharepoint.com/:f:/t/Zintegruj_wyklady/Ej2oDsbw-6JKjwawWJEIIL0BNVyhOkDr8u8EBAIUMKeCbw?e=RgmSYt  Link otwiera się w nowym oknie
https://ujchmura.sharepoint.com/:f:/t/Zintegruj_wyklady/El0jKGmhixpKqqP-M9aec5sB2OLwG9i0p0PRmdCVoN_TAw?e=KX7RmD  Link otwiera się w nowym oknie
- Dostawca treści:
-
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
-
Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
1. Wektory i punkty
2. Oznaczenia w zakresie wykładu
3. Elementarne działania na wektorach i punktach
4. Baza kartezjańska i kartezjański układ współrzędnych
5. Odległości i kąty
6. Rzutowanie wektorów
7. Iloczyn wektorowy
8. Bazy ortonormalne
9. Ortogonalizacja Grama-Schmidta
10. Układy współrzędnych w 3D
1. Vectors and points
2. Notation used in the lectures
3. Elementary actions on vectors and points
4. Cartesian basis. Cartesian coordinate system
5. Distances and angles
6. Projection of vectors
7. Cross product
8. Orthonormal bases
9. Gram-Schmidt orthogonalization
10. Coordinate systems for 3D space