Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czy presja konsumencka w mediach społecznościowych ma sens? Analiza komentarzy użytkowników na fanpage’u wybranej marki na portalu społecznościowym Facebook

Tytuł:
Czy presja konsumencka w mediach społecznościowych ma sens? Analiza komentarzy użytkowników na fanpage’u wybranej marki na portalu społecznościowym Facebook
Does consumer pressure in social media make sense? Analysis of users’ comments on the fanpage of the selected brand on the Facebook social network
Autorzy:
Cheba, Patrycja
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego
Wydawnictwo ToC
Słowa kluczowe:
brand
komentarz
użytkownik
marka
comment
user
media społecznościowe
social media
fanpage
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://media.uj.edu.pl/documents/1384650/134373778/Nowa+rewolucja+komunikacyjna  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem niniejszych rozważań jest próba identyfikacji kontekstów wyodrębnionych z komentarzy użytkowników na fanpage’u marki Coca -Cola Polska na portalu społecznościowym Facebook w pierwszym miesiącu inwazji Rosji na Ukrainę. W badaniu zwrócono uwagę, że brak natychmiastowej reakcji marki na bieżącą sytuację polityczną, gospodarczą czy społeczną na świecie może mieć negatywne konsekwencje względem niej, a komentarze użytkowników pełnią istotną funkcję w komunikacji internetowej. Korpus badawczy obejmuje analizę 200 komentarzy użytkowników. W badaniu zastosowano analizę treści oraz obserwację nieuczestniczącą. W ostatniej części artykułu zaprezentowano wnioski z analizy komentarzy użytkowników, ich postawy względem marki oraz przedstawiono zestawienie określeń, którymi nazywano markę w czasie pierwszych dni wojny.

The purpose of these considerations is an attempt to identify the contexts identified based on users’ comments on the Coca -Cola Poland fanpage on the Facebook social network in the first month of Russia’s invasion of Ukraine. In this study, it was pointed out that the lack of a brand’s reaction to the current political, economic, or social situation in the world may have negative consequences for the brand, and user comments play an important role in Internet communication. The research corpus analyzes 200 user comments. Content analysis and non-participant observation were used in the study. The last part of the article presents the conclusions drawn from the analysis of users’ comments, their attitudes towards the brand, and presents a list of terms that were used to call the brand during the first days of the war.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies