Tytuł pozycji:
Czy presja konsumencka w mediach społecznościowych ma sens? Analiza komentarzy użytkowników na fanpage’u wybranej marki na portalu społecznościowym Facebook
Celem niniejszych rozważań jest próba identyfikacji kontekstów wyodrębnionych z komentarzy użytkowników na fanpage’u marki Coca -Cola Polska na portalu społecznościowym Facebook w pierwszym miesiącu inwazji Rosji na Ukrainę. W badaniu zwrócono uwagę, że brak natychmiastowej reakcji marki na bieżącą sytuację polityczną, gospodarczą czy społeczną na świecie może mieć negatywne konsekwencje względem niej, a komentarze użytkowników pełnią istotną funkcję w komunikacji internetowej. Korpus badawczy obejmuje analizę 200 komentarzy użytkowników. W badaniu zastosowano analizę treści oraz obserwację nieuczestniczącą. W ostatniej części artykułu zaprezentowano wnioski z analizy komentarzy użytkowników, ich postawy względem marki oraz przedstawiono zestawienie określeń, którymi nazywano markę w czasie pierwszych dni wojny.
The purpose of these considerations is an attempt to identify the contexts identified based on users’ comments on the Coca -Cola Poland fanpage on the Facebook social network in the first month of Russia’s invasion of Ukraine. In this study, it was pointed out that the lack of a brand’s reaction to the current political, economic, or social situation in the world may have negative consequences for the brand, and user comments play an important role in Internet communication. The research corpus analyzes 200 user comments. Content analysis and non-participant observation were used in the study. The last part of the article presents the conclusions drawn from the analysis of users’ comments, their attitudes towards the brand, and presents a list of terms that were used to call the brand during the first days of the war.