Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Information literacy in the design thinking process : a preliminary research

Tytuł:
Information literacy in the design thinking process : a preliminary research
Autorzy:
Rak, Dorota
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Springer
Słowa kluczowe:
didactic process
kształcenie wyższe
information literacy
inteligencja zbiorowa
kompetencje informacyjne
collective intelligence
design thinking
proces dydaktyczny
higher education
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9783031529979
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The main problem of research study was to explore and capture the relationship between Information Literacy and Design Thinking processes in the didactic context. The study was carried out in two groups of students who participated in classes where Design Thinking was used. The first group was represented by people studying at the first-cycle studies in the field of electronic information processing (humanities and information technology studies); the second group consisted of students from second-cycle studies in the field of information management (studies in the field of social sciences). In both groups, the author of the paper conducted classes and moderated the Design Thinking process. The study was conducted using a quantitative method, supplementing survey research by a critical analysis of the literature, comparative analysis, and statistical methods.

Głównym problemem badań było zbadanie i uchwycenie związku pomiędzy procesami Information Literacy i Design Thinking w kontekście dydaktycznym. Badania przeprowadzono w dwóch grupach studentów, którzy uczestniczyli w zajęciach z wykorzystaniem Design Thinking. Pierwszą grupę reprezentowały osoby studiujące na studiach pierwszego stopnia na kierunku elektroniczne przetwarzanie informacji (studia humanistyczne i informatyczne); drugą grupę stanowili studenci studiów drugiego stopnia na kierunku zarządzanie informacją (studia na kierunku nauki społeczne). W obu grupach autorka artykułu prowadziła zajęcia i moderowała proces Design Thinking. Badania przeprowadzono metodą ilościową, uzupełniając badania ankietowe o krytyczną analizę literatury, analizę porównawczą i metody statystyczne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies