Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Entrepreneurinal university : application of strategic management

Tytuł:
Entrepreneurinal university : application of strategic management
Przedsiębiorczy uniwersytet : zastosowanie zarzadzania strategicznego
Autorzy:
Seliga, Robert
Sułkowski, Łukasz
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
strategia uniwersytetu
entrepreneurial university
zarządzanie uniwersytetem
university management
uniwersytet przedsiębiorczy
strategy of the university
Język:
polski
ISBN, ISSN:
9788376956077
18993192
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Linki:
http://www.dbc.wroc.pl/dlibra/docmetadata?id=34544&from=publication  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/32829  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The trend towards the development of an entrepreneurial university is permanent. It involves also the development of the strategic orientation, both at the level of the entire organization, and selected functional areas. Strategic orientation develops in the areas of strategic analysis, marketing, human resource management and innovation. It seems that the implementation of strategic management methods takes place in various aspects of the functioning of the university. On the one hand there are applied useful concepts and methods of managing universities, on the other, management methods are increasingly making the universities economic organizations. The most important question looking for answers in this paper is to identify strategic trends of university formation and shape new models of higher education in the world and in Poland.

Tendencja w kierunku rozwoju uniwersytetu przedsiębiorczego jest trwała. Wiąże się ona również z rozwojem orientacji strategicznej zarówno na poziomie całej organizacji, jak i wybranych obszarów funkcjonalnych. Orientacja strategiczna rozwija się w obszarach: analizy strategicznej, marketingu, zarządzania zasobami ludzkimi oraz innowacji. Wydaje się, że dokonuje się implementacja metod zarządzania strategicznego w różnych aspektach funkcjonowania uczelni. Z jednej strony są to użyteczne koncepcje i metody zarządzania uczelniami, z drugiej jednak czynią uniwersytety, w coraz większym stopniu, organizacjami gospodarczymi. Ten artykuł ma na celu odnalezienie strategicznych tendencji zmian dokonujących się na uniwersytetach oraz wskazanie nowych modeli uczelni na świecie oraz w Polsce.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies