Tytuł pozycji:
Między rynkiem a odpowiedzialnością społeczną mediów : analiza wybranych magazynów o zdrowiu
Treating mass media as an education channel, the Authors of the article tried to fi nd an answer to the question if polish media meet the expectations of public health and health promotion. Data used as the background to the thesis come from press market analysis and readership researches. Also non-representative research on health-journalists has been presented. The Authors focus on health press market seeking for information who is the publisher and who is the editor of health communications. Who is the target of such communications? In whose interest the certain contents are created?
Przyjmując za punkt wyjścia zainteresowanie przedstawicieli zdrowia publicznego wykorzystaniem mediów do edukowania obywateli, autorki podjęły się próby odpowiedzi na pytanie, jak media spełniają te oczekiwania. W celu odpowiedzi na pytanie wykorzystano istniejące dane dotyczące rynku prasy w Polsce, jak również badania czytelnictwa prasy. Dodatkowo posłużono się niereprezentatywną analizą zawartości prasy o zdrowiu. Analizie nie zostały poddane tytuły branżowe. Przedstawiono kształtowanie się rynku prasy o zdrowiu, z uwzględnieniem nadawcy: kto wydaje i redaguje taką prasę? Jaki jest zasięg i dystrybucja? Do kogo jest adresowana? W czyim interesie tworzy się określone treści?