Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teoria wartości czy teoria dóbr w szkole? : realizm metafizyczny czy fenomenologia realistyczna w pedagogice? : zagadnienia aksjologii edukacyjnej i edukacji aksjologicznej

Tytuł:
Teoria wartości czy teoria dóbr w szkole? : realizm metafizyczny czy fenomenologia realistyczna w pedagogice? : zagadnienia aksjologii edukacyjnej i edukacji aksjologicznej
Theory of values or theory of goods at school? : metaphisical realism or realistic phenomenology in pedagogy? : the problems of educational axiology and axiological education
Autorzy:
Tytko, Marek Mariusz
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego
Słowa kluczowe:
edukacyjna aksjologia
edukacja aksjologiczna
realizm metafizyczny
filozofia
edukacja
philosophy of education (philosophy of pedagogy)
fenomenologia realistyczna
good
value
realistic phenomenology
school
teoria dóbr
teoria wartości
etyka
theory of good
aksjologia
education
theory of value
pedagogika
philosophy
kulturoznawstwo
cultural studies
axiological education
szkoła
axiology
filozofia pedagogiki
wartość
ethics
dobro
educational axiology
metaphysical realism
pedagogy
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/33673  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The author shows in the present paper (in this article) the issues of theory of values and theory of goods, in the context of school. The author discusses the question of the goods and of the values from the point of view of metaphysical realism, so called the Philosophical School from Lublin (mainly H.Kiereś, B.Kiereś) and from side of realistic phenomenology, so called the Phenomenological School from Kraków (R.Ingarden, W.Stróżewski). The issue of educational axiology and axiological education was shown in the relation to research into popular opinions on school and the research of the system of the values (the system of the goods).

Autor ukazuje w niniejszym artykule zagadnienia teorii wartości i teorii dóbr, w kontekście szkoły. Autor omawia kwestię dóbr i wartości z punkru widzenia realizmu metafizycznego tzw.filozoficznej szkoły lubelskiej (głównie H.Kiereś, B.Kiereś) i ze strony realistycznej fenomenologi, tzw. fenomenologicznej szkoły krakowskiej (R.Ingarden, W.Stróżewski). Zagadnienie aksjologii edukacyjnej i edukacji aksjologicznej zostało ukazane w odniesieniu do badań popularnych opinii na temat szkoły i badań systemu wartości (systemu dóbr).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies