Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stefana Szumana pedagogika kultury (próba syntezy)

Tytuł:
Stefana Szumana pedagogika kultury (próba syntezy)
Stefan Szumans pedagogy of culture (an attempt of synthesis)
Autorzy:
Tytko, Marek Mariusz
Data publikacji:
2003
Wydawca:
Oficyna Wydawnicza Impuls
Słowa kluczowe:
edukacja kulturalna
education through art
filozofia czlowieka
pedagogy of culture
education through culture
aksjologia
upbringing
wartości
wychowanie przez kulturę
Szuman Stefan (1889-1972)
human values
pedagogika
humanistyka
art education
kulturoznawstwo
wychowanie
wychowanie przez sztukę
pedagogika kultury
cultural studies
człowiek
philosophy of a man
axiology
philosophy of values​​
cultural education
filozofia wartości
humanities
pedagogy
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/33719  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Tekst jest próbą syntezy humanistycznej koncepcji Stefana Szumana (1889-1972) z zakresu filozofii, pedagogiki i kulturoznawstwa. Artykuł dotyczy pedagogiki kultury, w szczególności człowieka, udziału wartości w procesie wychowania. Autor próbuje odczytać fundamenty Szumanowskiej teorii wartości (dóbr), ważnych także dla wychowania przez sztukę. Koncepcja Szumana przynależy do personalizmu, do personalistycznej pedagogiki kultury. Z Szumanowskiej antropologii (filozofii człowieka) wynika aksjologia (filozofia wartości), którą należy określić jako realistyczną (realizm filozoficzny). Szumanowska koncepcja należy do sfery wychowania przez kulturę, edukacji kulturalnej, edukacji artystycznej.

The text is a trial of synthesis of humanistic conception by Stefan Szuman (1889-1972) from the area of Philosophy, Pedagogy and Culture Studies. The article concerns pedagogy of culture, especially - a man, the participation of values in the process of upbringing. The author tries re-read the fundament of Szuman's theory of value (good), that are important also for education through art. Szuman's conception belongs to personalism, to personalistic pedagogy of culture. Szuman's axiology (philosophy of value) results from Szuman's anthropology (philosophy of a man), that should be described as realistic (philosophical realism). Szuman's conception belongs to sphere of upbringing through culture, cultural education, artistic education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies