Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Slaughter

Tomasz Fryzeł reviews the play Phèdre(s) directed by Krzysztof Warlikowski (Odéon - Théâtre de l'Europe in Paris, premiere: 17.03.2016). Fryzeł points out that the multiplicity of texts that inform the play cause the co-existence of many different narratives on stage within a single character - Phèdre. The author interprets the part based on Wajdi Mouawad as a mythological anti-history in which the evaluation of the character takes place from Phèdre’s perspective. Fryzeł sees the second part, based on Sarah Kane’s Love of Phèdre, as a critique of Western civilization. In the third part, staged as a television interview, Phèdre becomes Elisabeth Costello from the novels of J. M. Coetzee. The critic notes that quotes from Racine’s Phèdre allow Warlikowski to take a critical standpoint against the French tradition of staging this drama and the interpretation of the main protagonist.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies