Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Narrative competence of bilingual Ukrainian children compared to their Polish peers : a comparative approach

Tytuł:
Narrative competence of bilingual Ukrainian children compared to their Polish peers : a comparative approach
Autorzy:
Redkva, Mariya
Kyrc-Suchodoła, Barbara
Data publikacji:
2024
Słowa kluczowe:
dzieci dwujęzyczne
narrative competence
edukacja
education
Ukrainian language
język ukraiński
język rosyjski
migracja
migration
kompetencja narracyjna
bilingual children
Russian language
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9783847116509
9783737016506
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://www.vr-elibrary.de/doi/10.14220/9783737016506.83  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
In this article we compare the level of narrative competence of 6 and 7 year old Ukrainian and/or Russian speaking preschool children at the threshold of school readiness with the abilities of their Polish peers. The chances children in that age group have of achieving success at school on par with their cognitive capacity improve if they acquire the ability to understand and craft cohesive and linguistically correct narratives whilst employing a variety of skills to do so. This also helps them function in a peer group. 30 Ukrainian and/or Russian speaking children and the same number of Polish speaking children took part in the research, carried out according to the BID procedure. An analysis of the obtained material made it possible to assess and compare the level of narrative competence development for both groups. Consequently, areas where Ukrainian and/or Russian speaking children should be subject to linguistic stimulation in order to provide them with a better start at the next educational stage were identified.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies