Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational activity of older people in Poland : level, conditions and directions of the public policy

Tytuł:
Educational activity of older people in Poland : level, conditions and directions of the public policy
Aktywność edukacyjna osób starszych w Polsce : poziom, uwarunkowania i kierunki rozwoju polityki publicznej
Autorzy:
Worek, Barbara
Turek, Konrad
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
older people
aktywne starzenie
labour market
rynek pracy
active ageing
uczenie się przez całe życie
ludzie starsi
lifelong learning
Język:
polski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/pl/legalcode
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/34851  Link otwiera się w nowym oknie
http://www.problemypolitykispolecznej.pl/images/czasopisma/33/PPS-33-87-108.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Uczenie się przez całe życie (LLL), także w wieku przed- i poemerytalnym, będzie odgrywało coraz istotniejszą rolę w kontekście społecznych, gospodarczych i technologicznych wyzwań najbliższej przyszłości. Problemy te zostały rozpoznane, a LLL uwzględniono w głównych dokumentach strategicznych Polski i UE jako priorytet horyzontalny. Jednak dotychczasowe działania Wspólnoty w tym zakresie były nieskuteczne i nieefektywne. Celem artykułu była analiza rozwoju polityki uczenia się osób starszych i jej uwarunkowania. Zaprezentowana została diagnoza aktywności edukacyjnej osób starszych w Polsce, indywidualne i systemowe uwarunkowania tej aktywności oraz najważniejsze wyzwania dla rozwoju polityki publicznej.

Lifelong learning (LLL), taking place in pre-retirement and retirement age of the people will play an increasingly important role in the context of social, economic and technological challenges of the nearest future. These problems have been recognized and LLL was included in the main strategic documents of Poland and the EU as a horizontal priority. However, the previous interventions in this field were ineffective and inefficient. The aim of the article is to analyse the development of the policy aimed at learning of older people. It includes the diagnosis of educational activity of elderly Poles, the individual and systemic conditions of this activity and the most important challenges for the development of public policy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies