Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Where was it? : working memory as a predictor of passive vocabulary development in the third year of life

Tytuł:
Where was it? : working memory as a predictor of passive vocabulary development in the third year of life
Autorzy:
Byczewska-Konieczny, Karolina
Kosno, Magdalena
Białecka-Pikul, Marta
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
working memory development
rozwój pamięci operacyjnej
wspólna uwaga
joint attention
słownik bierny
passive vocabulary
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
00792993
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/legalcode
Linki:
https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/ppb.2016.47.issue-1/ppb-2016-0010/ppb-2016-0010.xml  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/35209  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The objective of the presented research was to test whether working memory, measured using the Spin the Pots task, is an important factor in passive vocabulary development in 2- and 3-year-old children. Two longitudinal studies were conducted. In the first, 135 children participated in the first study. At 18 months their responding to joint attention was measured, and then at 24 months their working memory and passive vocabulary was tested. It was demonstrated that responding to joint attention predicts the level of development of working memory, which in turn influences the extent of the passive vocabulary. In the second study, 113 children participated - at 30 months their working memory was measured, and at 24 months and then 36 months their passive vocabulary was tested. It was observed that at the age of 3 working memory is still a significant predictor of passive vocabulary. The usefulness of the Spin the Pots task for measuring the working memory of young children was shown and discussed in conclusions.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies