Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

James Lasdun’s "Give me everything you have. On being stalked" as a fusion of writing technologies

Tytuł:
James Lasdun’s "Give me everything you have. On being stalked" as a fusion of writing technologies
Autorzy:
Kowal, Ewa
Data publikacji:
2015
Słowa kluczowe:
writing technologies
virus
Give me everything you have. On being stalked
hypertext
memoir
James Lasdun
transgression
cyberstalking
Język:
angielski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/35815  Link otwiera się w nowym oknie
http://pjes.edu.pl/start/wp-content/uploads/2016/10/E.-Kowal-James-Lasdun%E2%80%99s-Give-Me-Everything-You-Have-PJES-12015.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Drawing upon Mary Douglas’s anthropological work Purity and Dan-ger, Jay David Bolter’s Writing Space: Computers, Hypertext, and the Remediation of Print, and (to a lesser extent) Donna Haraway’s “A Cyborg Manifesto,” the article analyses the form and authorship of James Lasdun’s 2013 memoir Give Me Everything You Have. On Being Stalked. The book is Lasdun’s account of his experience of being cyberstalked by his former female student. The article proposes that the memoir be read as a combination of two kinds of texts, indeed a fusion of two writing technologies (the print/book techno-logy and the digital technology) resulting from a collision – or even an involun-tary “collaboration” (a concept considered on the basis of its discussion by George P. Landow in his Hypertext 3.0) – of two very different (co-)authors: a more traditional author who is a digital “alien” and a disembodied and viral cyberstalker (a self-proclaimed “verbal terrorist”) who is a native-like digital immigrant. The article examines the book’s hypertextual qualities, proposing that it takes a step further in comparison to the protohypertextuality of experi-mental authors such as Sterne, Joyce, Borges and Calvino by actually including electronic text within its paper borders – which, in fact, become opened up as a result.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies