Tytuł pozycji:
Rola wiedzy z zakresu architektury informacji w kształtowaniu umiejętności projektowania stron internetowych : projekt badań eksperymentalnych
W artykule przedstawiłam projekt badań eksperymentalnych odpowiadający na pytanie czy pod wpływem czynnika wzbogacającego wiedzę studentów można zaobserwować statystycznie istotną zmianę w ich umiejętnościach z zakresu projektowania i tworzenia stron internetowych. W projekcie założyłam udział eksperta z dziedziny informacji naukowej i bibliotekoznawstwa specjalizującego się w architekturze informacji, który bada funkcjonalność, przejrzystość, estetykę oraz łatwość obsługi serwisów internetowych przygotowanych w ramach badania przez grupę studentów Instytutu Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przedmiotem teoretycznym opracowania jest architektura informacji stron internetowych, a także rola, jaką odgrywa wiedza z jej zakresu w kształtowaniu umiejętności projektowania przejrzystych i funkcjonalnych serwisów.