Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersytet wobec wyzwań innowacyjności na przykładzie kształcenia doktorantów

Tytuł:
Uniwersytet wobec wyzwań innowacyjności na przykładzie kształcenia doktorantów
University faced with challenges of innovation on the example of doctoral studies
Autorzy:
Baran, Grzegorz
Prawelska-Skrzypek, Grażyna
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
doctoral studies
employability of doctoral graduates
innovation
entrepreneurship
university
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/36492  Link otwiera się w nowym oknie
http://piz.san.edu.pl/docs/e-XVII-7-1.pdf#page=113  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Will the University be able to suport effectively the development of innovative economy, if it is not innovative? Does traditional thinking about the competence and doctoral education allow the graduates to join the innovation processes in companies or be a keystone of the relationship between science and practice? What would have to change in the university and its environment, that doctors of sciences have become an important factor of innovation processes? The research results indicate lack of support mechanisms for the transition from university to the labor market. Businesses are not particularly interested in recruiting doctors, and even there are cases of rejection based on the applicant held a degree. The graduates themselves are not blameless. They often do not know the needs of the labor market outside the university and do not develop the competence that could make them more attractive on the labor market. At the same time we talk increasingly about innovation, entrepreneurship, creativity in the context of the modern university. Do we need today such innovations in the university? What would they be? Where to find their sources? As part of the university or outside it? Or and perhaps in the relationship with the environment, including those with the participation of PhD students and graduates? The authors attempt to answer at least part of these questions, using the results of research, but some are left unanswered as an impulse to think about the universities and the challenge for the future research projects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies